یزد- مراسم شورعاطفه‌ها با شعار «آینده ساز باشیم» با جمعی از مسئولان و دانش آموزان در تمامی مدارس بهاباد و به صورت نمادین در دبستان دخترانه شاهد شهید مدنی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر،‌ مدیر آموزش و پرورش بهاباد در این مراسم ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و تسلیت شهادت رهبر جبهه مقاومت، سیدحسن نصرالله و دیگر همراهانش در پی جنایات ددمنشانه رژیم غاصب صهیونیستی، اظهار کرد: مراسم شور عاطفه ها هر سال همزمان با آغاز سال تحصیلی بر اساس توصیه پیشوایان دینی و ائمه اطهار (ع) به احسان و نیکوکاری، در مدارس برگزار می شود که قابل تحسین است.

علیرضا قطب الدینی بیان کرد: جمع‌آوری کمک‌های دانش‌آموزی در راستای تامین مایحتاج تحصیلی دانش آموزان نیازمند، موجب می‌شود هیچ کودکی به دلیل نبود پوشاک، لوازم التحریر و کتاب از مدرسه و تحصیل باز نماند.

رئیس کمیته امداد بهاباد نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت احسان و نیکوکاری و حمایت از دانش‌آموزان نیازمند گفت: پایگاه‌های جمع آوری کمک‌ها از سوی کمیته امداد و اداره آموزش و پرورش برای جمع آوری کمک‌های مردم نوعدوست برپا شده است.

امام جمعه بهاباد نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت کمک و احسان به دیگران از نگاه قرآن در جامعه اسلامی عنوان کرد: شور عاطفه‌ها از جمله اقدام‌ها و برنامه‌های ارزشمند فرهنگی است که همه ساله با فرا رسیدن سال تحصیلی جدید در راستای حمایت از دانش آموزان بی‌بضاعت برگزار می‌شود.

حجت الاسلام علی‌اکبر ابرهیمی بشکانی بیان کرد: باید محبت و دوستی را در خود حفظ و آن را به دیگران را منتقل کرد، عاطفه و محبت تنها برای فقر نیست بلکه جایی که ظلم می‌بینیم هم باید عاطفه به جوش آید.

وی با اشاره به ظلم و ستم آمریکا و اسرائیل در لبنان، غزه و فلسطین گفت: در غزه، فلسطین و لبنان بدترین جنایات می‌شود، نباید گفت این‌ها به ما چه ارتباطی دارد، بلکه عاطفه انسانی این است که انسان در همه عرصه‌ها به یاد مظلومان و مبارزه با ظلم باشد.

بشکانی همچنین اظهار امیدواری کرد: مردم ایران اسلامی در این روزها به یاری کودکان و نوجوانان نیازمند بشتابند و در آغاز سال تحصیلی جدید، زمینه‌ساز شادی این کودکان، همانند کودکان خود باشند.

در این مراسم مسئولان و دانش آموزان، کمک‌های اعطایی خود را در صندوق شور عاطفه‌ها انداختند.

پایان مسئولان ودانش آموزان پاکت های کمک خود به دانش آموزان نیازمند را در صندوق شور عاطفه‌ها انداختند.