مدیر واحد دوبلاژ تلویزیون از تجاوز اسرائیل و انتظار مردم نسبت به پاسخ قاطع کشورمان در برابر این جنایت‌ها و رویکرد منفعلانه شبکه‌های اجتماعی در حذف پست‌های مرتبط با «وعده صادق ۲» گفت.

فرشید شکیبا مدیر واحد دوبلاژ تلویزیون درباره مستند جدیدی که به تازگی دوبله و از شبکه‌های سیما پخش شده است به خبرنگار مهر بیان کرد: مستند تک قسمتی «قلب الامین» را دوبله کردیم که برای پخش از شبکه‌های سیما آماده سازی شد. در این مستند عبدالکریم نصرالله پدر سید حسن نصرالله، درباره این شخصیت مبارز و مجاهد صحبت می‌کند و برخی از نزدیکان او به بیان خاطرات، روش و سبک زندگی او می‌پردازند.

وی در ادامه به حذف بخش‌های معرفی دوبله فیلم مستند «قلب الامین» از صفحه اینستاگرام اشاره کرد و گفت: بخش‌هایی از ویدئوی این مستند که دوبله شده بود در قالب یک پست منتشر کردم اما بعد توسط اینستاگرام حذف شد. در ادامه نیز محدودیت‌هایی برای فعالیت در این شبکه اجتماعی برایم ایجاد شد که نشان دهنده رویکرد منفعت طلبانه این شبکه است.

مدیر دوبلاژ تلویزیون درباره دوبله این اثر گفت: این مستند با مدیریت لادن سلطان پناه و گویندگی دانیال الیاسی، ارسلان جولائی، امیر حکیمی، ابوالفضل شاه بهرامی و لادن سلطان پناه به سفارش شبکه یک سیما در واحد دوبلاژ تلویزیون دوبله و از شبکه‌های مختلف سیما پخش شد.

وی در ادامه درباره رویکرد واحد دوبلاژ تلویزیون تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین رویکردهای جدی در واحد دوبلاژ تلویزیون، توجه به رخدادهای شکل گرفته در دنیا و مناسبت‌های ملی و بین المللی است که لازم بود آثار مختلفی که در شبکه‌های دنیا پخش می‌شود، شناسایی شود.

شکیبا اضافه کرد: این مهم به خوبی در اداره کل تأمین و بین الملل سیما رصد و پس از شناسایی، آثار برای ترجمه و دوبله به واحد دوبلاژ تلویزیون ارسال می‌شود. دوبله مستندهای مرتبط با فلسطین و غزه از جمله کارهای اخیر بوده است که به تدریج در کنداکتور پخش شبکه‌های سیما قرار می‌گیرد. همچنین دوبله اتفاقات روز دنیا و رویدادهای مورد توجه مردم نیز در دستور کار ما قرار دارد که از جمله آن می‌توان به دوبله توضیحات مدیرعامل تیک تاک در کنگره آمریکا اشاره کرد که همزمان با خود رویداد بود و به روز برای مخاطب کشور ما هم پخش می‌شد.

مدیر واحد دوبلاژ تلویزیون در ادامه درباره عملیات «وعده صادق ۲» تصریح کرد: پس از عملیات غرورآفرین و موفق «وعده صادق ۲» شاهد شادی و حمایت مردم عزیز کشورمان در جای جای ایران عزیز و گروه‌های محور مقاومت در کشورهای مختلف بودیم به ویژه پس از شهادت رهبر محور مقاومت و دبیرکل سرافزار حزب الله سیدحسن نصرالله و شهادت فرمانده رشید سپاه سرلشکر پاسدار سیدعباس نیلفروشان، مردم عزیزمان منتظر پاسخ قاطع به رژیم صهیونیستی بودند.

این فعال رسانه‌ای اضافه کرد: متأسفانه باید عنوان کنم که مدعیان آزادی و حقوق بشر حتی انتشار کوچک‌ترین مطالب مرتبط با شهدای عزیزمان را برنمی تابند و به راحتی آنها را حذف می‌کنند حتی شب گذشته در ساعات اولیه عملیات «وعده صادق ۲» در شبکه ایکس حجم گسترده‌ای از حساب‌های کاربران ایرانی مسدود شد. برخی از شبکه‌های خبری بین المللی از جمله شبکه‌های Al Jazeera English و Associated Press جشن‌هایی را که در خیابان‌های تهران، بیروت، بغداد و غزه برگزار شد، به تصویر کشیدند. هزاران نفر در میدان فلسطین تهران تجمع کردند و پرچم‌های حزب‌الله، لبنان و ایران را به اهتزاز درآوردند.

وی در پایان صحبت‌هایش گفت: علی‌رغم سانسور و بایکوت همیشگی تصاویر و اخبار شکست‌های نظامی در رژیم صهیونیستی، خبرنگاران گاردین در اورشلیم شاهد پرواز ده‌ها موشک از آسمان اسرائیل در حمله‌ای بزرگ بودند که نمی‌توانستند به این اذعان نکنند و این رویداد بازتاب زیادی در رسانه‌هایشان داشت.