شیخ احمد قبلان مفتی سرشناس لبنانی در بیانیه‌ای عنوان کرد پایان جنگ نزدیک است و هیچ توافقی بدون منافع عالی لبنان نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه النشره، شیخ احمد قبلان، مفتی سرشناس لبنانی، خطاب به مردم و نیروهای سیاسی لبنان گفت: «کشور ما در برابر سرنوشت تاریخی قرار دارد و وضعیت منطقه در آستانه فروپاشی است. پاسخ ایران بهترین شاهد بر واقعیت منطقه و ماهیت تعادل آن است».

وی افزود: «تاریخ توسط توانایی‌های حاکمیتی و مشارکت ملی ساخته می‌شود و محبت فراتر از اختلافات سیاسی باید ملاک باشد. ما یک خانواده لبنانی هستیم و این مشارکت ملی، که در آن همه منافع این کشور عزیز همگرا می‌شوند، مانند بدنی واحد بوده و باقی می‌ماند.»

وی خاطرنشان کرد: «کشور، کشور ما و مردم، مردم ما هستند. جایگزینی برای مشارکت ملی و استحکام سیاسی و میدانی ما وجود ندارد. آنچه مقاومت انجام می‌دهد یک دستاورد تاریخی و ظرفیتی عظیم است که به طور بی‌سابقه‌ای ضامن اتحاد قلب‌ها، مسیرها، جبهه‌ها، مشارکت ملی و اصول سیاسی عالی است.»

وی در ادامه بیانیه خود اعلام کرد: «لازم است مشارکت خانوادگی و وحدت ملی خود را تقویت کنیم. همچنین باید اشاره کرد که بازی‌های بین‌المللی به دنبال بلعیدن کشور بودند و هنوز پروژه بلعیدن لبنان روی میز است.»

وی اظهار کرد: «تنها مانع این پروژه، توانمندی‌های حاکمیتی و فداکاری‌های تاریخی است که با تلاش لبنانی‌ها، استحکام سیاسی و جهش دولت تقویت می‌شود.»

شیخ احمد قبلان در ادامه گفت «در سطح منطقه‌ای، نیروها در حال تلاش برای حفظ و تأیید حاکمیت لبنان و موجودیت مستحکم آن هستند. لبنان و توانایی‌هایش فراتر از هر حمله زمینی است و پایان جنگ دور نیست».

وی در پایان اعلام کرد: «هر راه‌حل سیاسی تنها بر اساس منافع عالی لبنان خواهد بود. و پیروزی لبنان با وحدت ملی آغاز و با جبهه‌های حاکمیتی پایان می‌یابد و در مشارکت تاریخی میان اسلام و مسیحیت به اوج می‌رسد. این دوره سخت، به خواست خداوند به پایان می‌رسد و مرحله‌ای جدید با محوریت «لبنان، خانواده ملی» آغاز خواهد شد؛ لبنانی که هیچ شکست یا عقب‌نشینی را نمی‌پذیرد.»

رژیم صهیونیستی عملیات نظامی «پیکان‌های شمالی» را در ۲۳ سپتامبر علیه لبنان آغاز کرده و حملات هوایی گسترده‌ای انجام داده است.

در جریان یکی از این حملات در ۲۷ سپتامبر در بیروت، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان به شهادت رسیده است.

حزب‌الله نیز به شهادت نصرالله اذعان کرده و اعلام کرده است که تا زمان توقف کامل حملات رژیم صهیونیستی به غزه، به مقاومت و حملات خود ادامه خواهد داد.