سازمان دامپزشکی در راستای حفظ سلامت جامعه، بهداشت عمومی و ایمنی غذا ۱۰۰ ساله شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آئین گرامیداشت روز ملی دامپزشکی ۱۴ مهر با شعار «دامپزشکی صد سال خدمت، یک قرن افتخار» با حضور تعدادی از مقامات کشوری، لشگری و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مسئولان این حوزه و جمعی از دامپزشکان کشور در سالن خلیج فارس پژوهشگاه نیرو در تهران برگزار می‌شود.

امین اسدی، مدیر روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور گفت: سازمان دامپزشکی در راستای حفظ سلامت جامعه، بهداشت عمومی و ایمنی غذا ۱۰۰ ساله شده و از این رو شعار امسال روز ملی دامپزشکی با همین عنوان نامگذاری شده است.

وی شناخت جایگاه دامپزشکی در سلامت جامعه، ایمنی غذا و تولیدات بخش کشاورزی را از اهداف برگزاری این آئین عنوان کرد.

وی با اشاره به این که از ۱۴ تا ۲۰ مهر، هفته دامپزشکی است، اظهار کرد: در این راستا روزشمار هفته دامپزشکی تهیه شده که علاوه بر نامگذاری هر یک از این روزها، برنامه‌های مختلفی برای آن تدارک دیده‌ایم.

وی ادامه داد: ۱۵ مهر «دامپزشکی، آموزش و پژوهش»، ۱۶ مهر «دامپزشکی و خدمت‌رسانی در مناطق روستایی و عشایری»، ۱۷ مهر «دامپزشکی، دانش بومی در مسیر خودکفایی و سلامت جامعه»، ۱۸ مهر «نقش دامپزشکی در سلامت و ایمنی غذا»، ۱۹ مهر «اخلاق حرفه‌ای دامپزشکی، رعایت رفاه و حقوق حیوانات» و ۲۰ مهر با عنوان «اقتدار صنفی، توسعه بخش خصوصی و ارتقای دامپزشکی» نامگذاری شده است.

مدیر روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به سابقه تأسیس این سازمان گفت: سازمان دامپزشکی در سال ۱۳۰۳ با عنوان مؤسسه دفع آفات حیوانی در ایران آغاز به کار کرد.