نخستین شماره از بولتن روزانه سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از امور ارتباطات رسانه‌ای و اطلاع رسانی جشنواره، نخستین شماره از نشریه روزانه سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان ایران منتشر شد.

در این نشریه، ضمن ادای دین به سید حسن نصرالله و سردار عباس نیلفروشان شهدای راه مقاومت، مطالبی درباره حاشیه و متن این رویداد سینمایی وجود دارد.

سرمقاله این شماره توسط علیرضا خمسه بازیگر، کمدین و عضو هیئت داوران این دوره از جشنواره به نگارش درآمده است.

همچنین فیلمسازانی همچون بهروز غریب پور، مهرداد غفارزده و سیروس حسن پور هر یک از زوایای مختلف درباره اهمیت این گونه سینمایی و لزوم توجه به آن، سخنانی را عنوان کرده‌اند.

پوشش اخبار جشنواره و کارگاه‌های تخصصی مربوط به خبرنگاران نوجوان از دیگر بخش‌های نشریه شماره اول است. در مطلبی با عنوان «سینما و فرازهایی برای یادگیری» به تاثیر سینما بر تقویت مهارت‌های فردی و اجتماعی در دانش‌آموزان پرداخته شده است.

همچنین گزارش تصویری از حاشیه و متن هشتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان، بخش ویژه عربی و انگلیسی و یادداشت منتقد سایر مطالب شماره اول این نشریه را تشکیل می‌دهند.

سی وششمین جشنواره بین اللملی فیلم های کودکان و نوجوانان از ۱۴ تا ۱۹ مهر به دبیری مجید زین‌العابدین در شهر اصفهان در حال برگزاری است.