کاشان - مراسم تقدیر از فعالان و پیشکسوتان اذان همزمان با رویداد جاودانه های اذان در کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان با هدف ترویج و توسعه آئین‌های دینی و مذهبی و احیای اذان گویی در مساجد و ادارات، طی مراسمی برای نخستین بار از فعالان و پیشکسوتان اذان همزمان با رویداد «جاودانه‌های اذان» در کاشان تقدیر کرد.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین سید سعید حسینی نماینده ولی فقیه در منطقه و امام جمعه کاشان ضمن تقدیر از برگزار کنندگان این برنامه به آیه شهادت (آیه‌ی ۱۸ سوره‌ی آل عمران) اشاره کرد و خطاب به موذنان حاضر، اظهار داشت: افتخار کنید که مردم با طنین شما این شهادت را می‌شنوند و انشاالله خدای متعال این اقدام شما را برای خودتان و برای نسلتان ذخیره قرار دهد و ما به شما افتخار می‌کنیم.

علی هاشمی طاهری عضو شورای اسلامی شهر نیز در این مراسم از قرآن، اهل بیت (ع) و شهدا به عنوان شناسنامه‌ی اصلی اسلام نام برد و با اشاره به جایگاه والای موذنین و این توفیق الهی که نصیب آن‌ها شده است، گفت: به فرموده پیامبر (ص) در قیامت موذنین یک سر و گردن از بقیه مسلمانان بالاتر و بلندتر هستند.

وی ادامه داد: مؤذنین با نوای الهی خود خیل عظیمی از مسلمین را به سوی خداوند دعوت می‌کنند و شایسته است که آن‌ها ضمن دعوت به حضور نوجوانان و جوانان در مساجد با کادر سازی و با تشویق آن‌ها به اذان گویی، جایگزینی برای خود بگذارند.

همچنین محمد علی فرجی رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان در این برنامه با تاکید بر اجرا و تداوم برنامه‌های فرهنگی معنوی در شهر دارالمومنین کاشان، از برگزاری آئین تقدیر از خادمان و پیر غلامان امام حسین (ع)، خبر داد و گفت: وظیفه ما این است که از خادمان حوزه‌های مختلف قرآن و عترت تقدیر کنیم.

به گزارش مهر، در پایان این رویداد نیز با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان و جمعی دیگر از مدیران و مسئولان شهری از بیش از ۷٠ مؤذن با اهدای لوح و هدیه نفیس و متبرک تقدیر شد.

تجلیل از این تعداد مؤذن برای نخستین بار بود که در کاشان برگزار شد.

برچسب‌ها