۱۵ مهر ۱۴۰۳، ۲۲:۴۱

برای نخستین بار؛

بیش از ۷۰ موذن در کاشان تجلیل شدند

بیش از ۷۰ موذن در کاشان تجلیل شدند

کاشان - مراسم تقدیر از فعالان و پیشکسوتان اذان همزمان با رویداد جاودانه های اذان در کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان با هدف ترویج و توسعه آئین‌های دینی و مذهبی و احیای اذان گویی در مساجد و ادارات، طی مراسمی برای نخستین بار از فعالان و پیشکسوتان اذان همزمان با رویداد «جاودانه‌های اذان» در کاشان تقدیر کرد.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین سید سعید حسینی نماینده ولی فقیه در منطقه و امام جمعه کاشان ضمن تقدیر از برگزار کنندگان این برنامه به آیه شهادت (آیه‌ی ۱۸ سوره‌ی آل عمران) اشاره کرد و خطاب به موذنان حاضر، اظهار داشت: افتخار کنید که مردم با طنین شما این شهادت را می‌شنوند و انشاالله خدای متعال این اقدام شما را برای خودتان و برای نسلتان ذخیره قرار دهد و ما به شما افتخار می‌کنیم.

علی هاشمی طاهری عضو شورای اسلامی شهر نیز در این مراسم از قرآن، اهل بیت (ع) و شهدا به عنوان شناسنامه‌ی اصلی اسلام نام برد و با اشاره به جایگاه والای موذنین و این توفیق الهی که نصیب آن‌ها شده است، گفت: به فرموده پیامبر (ص) در قیامت موذنین یک سر و گردن از بقیه مسلمانان بالاتر و بلندتر هستند.

وی ادامه داد: مؤذنین با نوای الهی خود خیل عظیمی از مسلمین را به سوی خداوند دعوت می‌کنند و شایسته است که آن‌ها ضمن دعوت به حضور نوجوانان و جوانان در مساجد با کادر سازی و با تشویق آن‌ها به اذان گویی، جایگزینی برای خود بگذارند.

همچنین محمد علی فرجی رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان در این برنامه با تاکید بر اجرا و تداوم برنامه‌های فرهنگی معنوی در شهر دارالمومنین کاشان، از برگزاری آئین تقدیر از خادمان و پیر غلامان امام حسین (ع)، خبر داد و گفت: وظیفه ما این است که از خادمان حوزه‌های مختلف قرآن و عترت تقدیر کنیم.

به گزارش مهر، در پایان این رویداد نیز با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان و جمعی دیگر از مدیران و مسئولان شهری از بیش از ۷٠ مؤذن با اهدای لوح و هدیه نفیس و متبرک تقدیر شد.

تجلیل از این تعداد مؤذن برای نخستین بار بود که در کاشان برگزار شد.

کد خبر 6248754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha