از زمان انتشار فرمان رهبر انقلاب مبنی بر کمک همه مسلمانان به مردم جنگزده لبنان، زن های ایرانی در جنبشی خودجوش طلاهای خود را برای کمک به جبهه مقاومت اهدا کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، اینکه زن‌ها در بزنگاه‌های تاریخ با حضور و اقدام به موقع، چنان نقش آفرینی کنند که بخشی از تاریخ را به نام خود بزنند نه اتفاق خارق العاده ایست و نه نادر. گوشه‌های تاریخ را که نگاه کنیم، نمونه‌های زیادی از حضور مستقیم یا غیر مستقیم زن‌ها را می‌بینیم که در جایی باعث دگرگونی دوران خود شده اند که نمونه اش هم کم نیست. یک روز زنی مثل سردار مریم بختیاری رهبر جمعی از نیروهای مبارز بختیاری را برعهده می‌گیرد تا در تاریخ یکی از سرداران دلیر مبارزه با اشغالگری متجاوزان به ایران زمین باشد، روز دیگری مرضیه دباغی ظاهر می‌شود که در جریان پیروزی انقلاب اسلامی با وجود شکنجه‌های بسیار در زندان‌های رژیم شاهنشاهی دست از حمایت امام خمینی (ره) برنمی دارد، اویی که خاطراتش دردنامه ای از جنایت‌ها و بی رحمی‌های رژیم پهلوی علیه مردم بی گناه و مبارزان انقلاب اسلامی است.

اوج حماسه زنان اما در دوران معاصر را می‌توان در دفاع مقدس دید. جایی که اگر حمایت‌ها و پشتیبانی‌های زنان ایرانی نبود پیروزی‌ها در جبهه نبرد مقابل ارتش بعثی رقم نمی‌خورد. زن‌ها در این دوران نه فقط با حضور میدانی خود به عنوان پرستار، کنار رزمنده‌ها ایستادگی کردند، بلکه حامی اصلی حضور عزیزان خود در جبهه بودند و از طرف دیگر نیز بخشی از پشتیبانی جبهه‌ها به واسطه زن‌ها مایحتاج و نیازهای رزمندگان در جبهه‌ها را تأمین می‌کرد.زنان در این زمان به میدان آمدند تا یاور رزمنده‌ها در جبهه باشند. بارها و بارها ماجراهایی از زنان فداکار روستایی گوش به گوش چرخیده است که در فلان روستا زنی تنها دارایی اش را یک گونی نان خشک بود به رزمنده‌ها داد، یا زنی که داشته اش یعنی چند تک طلا را به جبهه‌ها اهدا کرد.

در روزهایی که حمایت و ایستادگی مردم مسلمان فلسطین آزادیخواهان جهان را به واکنش واداشته و رژیم صهیونیستی در دست درازی دیگر حالا مردم لبنان را مورد حملات بی رحمانه خود قرار داده رهبر انقلاب در حکمی فقهی انسانی همه مسلمانان را به یاری مردم لبنان فراخوانده است. دیگر بر کسی پوشیده نیست سد حزب الله مقابل رژیم صهیونیستی دهه‌هاست مانع پیشروی‌های این سگ هار منطقه شده است و حالا با این پیام رهبری آنان که دل در گروه جبهه مقاومت و یاری رساندن به این جبهه را دارند تکلیف خود می‌بینند که از هیچ اقدامی برای کمک به مردم لبنان کوتاهی نکنند. جنبشی در فضای مجازی به راه افتاده با عنوان «جنبش اهدای طلا به جبهه مقاومت» که نمایش قدرتمندانه جهاد با اموال زنان ایرانی است. اگر جهاد دو قسم داشته باشد، همانگونه که از آیات قرآن هم می‌توان استنباط کرد به جهاد با مال و جهاد با جان تقسیم می‌شود. چه بسیارند آنهایی که جهاد با جان را به جهاد با مال ترجیح می‌دهند و همین است که در آیات نیز ابتدا از جهاد با مال سخن گفته شده است و بعد جهاد با جان. زن‌های ایرانی اما با به راه انداختن این جنبش و اهدای طلاهای خود ثابت کرده اند در قدم اول با اموال خود به جهاد در راه خدا پیوسته اند.

تصاویر دست به دست در صفحات مجازی می چرخد، یکی سرویس طلای عروسی اش را و دیگری حلقه ازدواجش را در راه کمک به لبنان تقدیم کرده است، شهرهایی مثل بوشهر هم در یک اقدام دست جمعی طلاهای خود را برای کمک به جبهه مقاومت جمع آوری و در یک حرکت جمعی آن را به جبهه مقاومت اهدا می‌کنند. زنان خوزستانی هم در یک اقدام مشابه به این پویش پیوسته اند و طلاهای خود را نذر جبهه مقاومت کردند. اینطور که انتظار می‌رود باید روزهای آینده شاهد حضور زنان بیشتری در پویش باشیم تا زنجیره حمایت‌های مادی زنان ایرانی که با نذر طلاهای خود از گوشه و کنار کشور آغاز شده به یک حرکت سراسری و جمعی تبدیل شود، اقدامی که بیش از بعد مادی آن، در بعد فکری و معنوی پیوند زنان مسلمان ایرانی و لبنانی را مستحکم‌تر کرده و امید برای پیروزی‌های شیرین بعدی را در این عرصه تاریخی به وسیله اتحاد مردمان مسلمان محقق می‌کند.