کاشان - مدیرعامل سازمان آتش نشانی کاشان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۶۱۲ حادثه دیده توسط مأموران و آتش نشانان کاشان نجات پیدا کردند.

سیدمصطفی محتشمیان در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: آتش‌نشانان کاشانی ۲ هزار و ۳۵۸ عملیات با نجات ۶۱۲ حادثه دیده را از ابتدای امسال تا پایان فصل تابستان پوشش دادند.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و ۱۱ مورد از کل عملیات‌ها حوادث، ۷۳۲ مورد خدمات ایمنی و ۶۱۵ مورد نیز مربوط به حرائق بوده است، ابراز داشت: ۶۱۲ نفر در کل عملیات‌های ۶ ماهه نخست امسال نجات یافتند، ۱۹۲ نفر مصدوم و ۲۳ نفر متأسفانه فوت شدند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی کاشان با تاکید بر اینکه بیشترین عملیات در ماه خرداد انجام شده است، تصریح کرد: ۲۷۶ مورد از کل این عملیات‌ها در ماه فروردین، ۴۰۸ مورد در اردیبهشت، ۴۵۴ مورد در خرداد، ۴۰۹ مورد در تیرماه، ۴۰۹ مورد در مرداد و ۴۰۲ عملیات در شهریور ماه با یکسان بودن آمار در دو ماه تیر و مرداد اتفاق افتاده است.

وی افزود: بیشترین آمار مصدوم، فوت و نجات به ترتیب مربوط به ماه‌های شهریور، خرداد، مرداد، اریبهشت، فروردین و تیر است.

محتشمیان با بیان اینکه آمار حوادث و حرائق در شش ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال قبل افزایش ۱۴.۹ درصدی داشته است، گفت: انواع حرائق، به ترتیبِ بیشترین آمارِ وقوع شامل تجاری کسبی، مسکونی و وسایل نقلیه است.

وی انواع حوادث را نیز به ترتیبِ بیشترین موردِ وقوع آسانسورو بالابر، اقدام به خودکشی، چاه و جانوران گزنده برشمرد و خاطرنشان کرد: بیشترین علل حوادث، بی احتیاطی شخص و بیشترین دلیل حرائق خود به خود سوزی، اتصال برق، واکنش شیمیایی، پرتاب جرقه و انتقال حرارت بوده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی کاشان افزود: بیشترین حادثه و حریق در دو فصل بهار و تابستان مربوط به خرداد و شهریور با ۱۱ نفر فوتی، ۹۲ مصدوم و ۲۳۰ نجات یافته بوده است.

وی فعالیت هشت ایستگاه آتش‌نشانی با ۹۶ نیرو در سطح شهر را یادآورشد و گفت: نیروهای عملیاتی از ۲۴ تا ۴۵ سال با میانگین سنی ۳۷ و نیم سال هستند.

محتشمیان با تاکید بر رصد و پایش دقیق آمار حوادث و حرائق سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان با توجه به مرکز فناوری هوشمند و پیشرفته واحد انفورآماتیک و آمار این سازمان اظهارداشت: با وجود این مرکز فناوری تمام آمار به تفکیک موضوعات مختلف، منطقه محل وقوع، تعداد عوامل عملیاتی و ایستگاه شرکت کننده در عملیات‌ها و مقایسه آن با ماه گذشته قابل رصد و پایش است.