۲۱ مهر ۱۴۰۳، ۹:۱۹

مدیرعامل سازمان آتش نشانی کاشان خبر داد؛

نجات ۶۱۲ حادثه دیده توسط آتش نشانان کاشان از ابتدای سال تاکنون

نجات ۶۱۲ حادثه دیده توسط آتش نشانان کاشان از ابتدای سال تاکنون

کاشان - مدیرعامل سازمان آتش نشانی کاشان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۶۱۲ حادثه دیده توسط مأموران و آتش نشانان کاشان نجات پیدا کردند.

سیدمصطفی محتشمیان در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: آتش‌نشانان کاشانی ۲ هزار و ۳۵۸ عملیات با نجات ۶۱۲ حادثه دیده را از ابتدای امسال تا پایان فصل تابستان پوشش دادند.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و ۱۱ مورد از کل عملیات‌ها حوادث، ۷۳۲ مورد خدمات ایمنی و ۶۱۵ مورد نیز مربوط به حرائق بوده است، ابراز داشت: ۶۱۲ نفر در کل عملیات‌های ۶ ماهه نخست امسال نجات یافتند، ۱۹۲ نفر مصدوم و ۲۳ نفر متأسفانه فوت شدند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی کاشان با تاکید بر اینکه بیشترین عملیات در ماه خرداد انجام شده است، تصریح کرد: ۲۷۶ مورد از کل این عملیات‌ها در ماه فروردین، ۴۰۸ مورد در اردیبهشت، ۴۵۴ مورد در خرداد، ۴۰۹ مورد در تیرماه، ۴۰۹ مورد در مرداد و ۴۰۲ عملیات در شهریور ماه با یکسان بودن آمار در دو ماه تیر و مرداد اتفاق افتاده است.

وی افزود: بیشترین آمار مصدوم، فوت و نجات به ترتیب مربوط به ماه‌های شهریور، خرداد، مرداد، اریبهشت، فروردین و تیر است.

محتشمیان با بیان اینکه آمار حوادث و حرائق در شش ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال قبل افزایش ۱۴.۹ درصدی داشته است، گفت: انواع حرائق، به ترتیبِ بیشترین آمارِ وقوع شامل تجاری کسبی، مسکونی و وسایل نقلیه است.

وی انواع حوادث را نیز به ترتیبِ بیشترین موردِ وقوع آسانسورو بالابر، اقدام به خودکشی، چاه و جانوران گزنده برشمرد و خاطرنشان کرد: بیشترین علل حوادث، بی احتیاطی شخص و بیشترین دلیل حرائق خود به خود سوزی، اتصال برق، واکنش شیمیایی، پرتاب جرقه و انتقال حرارت بوده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی کاشان افزود: بیشترین حادثه و حریق در دو فصل بهار و تابستان مربوط به خرداد و شهریور با ۱۱ نفر فوتی، ۹۲ مصدوم و ۲۳۰ نجات یافته بوده است.

وی فعالیت هشت ایستگاه آتش‌نشانی با ۹۶ نیرو در سطح شهر را یادآورشد و گفت: نیروهای عملیاتی از ۲۴ تا ۴۵ سال با میانگین سنی ۳۷ و نیم سال هستند.

محتشمیان با تاکید بر رصد و پایش دقیق آمار حوادث و حرائق سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان با توجه به مرکز فناوری هوشمند و پیشرفته واحد انفورآماتیک و آمار این سازمان اظهارداشت: با وجود این مرکز فناوری تمام آمار به تفکیک موضوعات مختلف، منطقه محل وقوع، تعداد عوامل عملیاتی و ایستگاه شرکت کننده در عملیات‌ها و مقایسه آن با ماه گذشته قابل رصد و پایش است.

کد خبر 6253913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha