یزد - همایش «تفکرحافظی در فرآیند معماری تاریخ» دربهاباد به مناسبت روزبزرگداشت حافظ برگزارشد.

به گزارش خبرنگار مهر، این همایش با حضورکارشناسان شعروادب فارسی واصحاب فرهنگ، با همکاری مدیریت آموزش و پرورش و دانشگاه آزاد اسلامی بهاباد، معاون عمرانی فرماندار، رئیس شورای اسلامی شهرومدیرآموزش وپرورش وجمعی از مسئولان واقشارمختلف مردم، درسالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان بهاباد برگزارشد.

غلامعلی نفیسی بهابادی پژوهشگر معماری، ادبیات وعلوم انسانی است در این نشست ضمن سخنانی با بیان این مطلب که حافظ شیراز، رند ومست ونظربازی است که دریک آینه عکس همه آفاق را دیده وهمه غواصان ادب، معتقدند هرجا صدفی است، همه بازش دهن از حیرت دردانه اوست…، شاگردمکتب فردوسی و در واقع، ناجی خرد ایرانی است.

وی ادامه داد: باتوجه به عصر زندگی حافظ وتسلط مغول‌ها برایران حافظ توانست پل ارتباطی فرهنگ ایران را به واسطه (تصوف رندی) ایجاد وپیوندقبل وبعد تاریخ ادبیات وفرهنگ قوم ایرانی را برقرار کند.

وی گفت: در دنیای پیچیده و به سرعت در حال تغییر امروزی، خلاقیت حافظی به عنوان یک ضرورت زمانی در همه ادوارمطرح وراهگشاست و می‌تواند به عنوان راهکاری مؤثر برای مواجهه با چالش‌های جدید دردنیای مدرن و استفاده بهینه از فرصت‌های موجود نقش‌آفرینی کند.

نفیسی بهابادی با بیان اینکه امروز تفکر حافظی و متدولوژی فکری او، درزمره مهمترین سرمایه و میراث ما در گذر فرهنگ ودنیا ی جدید است، که شناخت وبهره مندی از آن می‌تواند دستاویز وعاملی برای نوزایی وایجاد رنسانس فکری در برهه‌های زمانی مختلف باشد، افزود: تبدیل اندیشه ایرانی به اندیشیدن ایرانی بزرگترین دستاورد (تفکرحافظی) است.

این همایش با اجرای حافظ خوانی و نوازندگی موسیقی هنرمندان بهاباد وقرائت شعرهمراه بود.