نخست‌وزیر عراق در دیدار با وزیر امور خارجه کشورمان بر تلاش بغداد برای برقراری آتش‌بس در لبنان و غزه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از واع، «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق و «عباس عراقچی» وزیر امور خارجه کشورمان در بغداد با یکدیگر دیدار و رایزنی کردند و به بحث و بررسی پیرامون روابط ۲ سویه و تحولات منطقه و جهان پرداختند.

در این دیدار نخست‌وزیر عراق اعلام کرد که اولویت‌های دولت فعلی عراق در خصوص وضعیت منطقه، توقف تجاوز صهیونیست‌ها به غزه و لبنان، جلوگیری از گسترش گستره نبرد از سوی رژیم غاصب صهیونیستی، پشتیبانی از تلاش‌های صورت‌گرفته در این راستا و تأمین امنیت رسیدن کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه و لبنان است.

السودانی افزود: عراق با همکاری با شرکا و دوستان بین‌المللی خود به ویژه کشورهای عضو اتحادیه اروپا هر آنچه را که بتواند برای برقراری آتش‌بس صورت می‌دهد.

نخست‌وزیر عراق تصریح کرد: دولت عراق پیش از این بارها نسبت به برنامه‌های رژیم (صهیونیستی) در خصوص گسترش جنگ هشدار داده است. این موضوع برای تمامی دوستان کاملاً روشن شده و به هدف خصمانه هویدایی در برابر جامعه بین‌الملل مبدل شده است.

السودانی تاکید کرد: تلاش‌های عراق برای جلوگیری از گسترش درگیری در نهایت به سود امنیت ملی عراق، امنیت منطقه و حفظ ثبات ملت‌های آن است.

از سوی دیگر بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی عراق، وزیر امور خارجه کشورمان نیز طی این دیدار از مواضع عراق برای آرام‌کردن اوضاع و اقدامات این کشور جهت تأمین کمک‌ها برای فاجعه‌زدگان در غزه و لبنان قدردانی کرده است.

عراقچی در ادامه تاکید کرد: دیدار من برای هماهنگی بیش‌تر تلاش‌ها و مشورت در خصوص روند اوضاع، صورت گرفته است. ایران با تلاش‌های عراق برای جلوگیری از گسترش جنگ موافق است.