در دیدار وزیر خارجه با نخست وزیر عراق

السودانی: برای آتش‌بس تلاش می‌کنیم/عراقچی:قدردان مواضع عراق هستیم

السودانی: برای آتش‌بس تلاش می‌کنیم/عراقچی:قدردان مواضع عراق هستیم

نخست‌وزیر عراق در دیدار با وزیر امور خارجه کشورمان بر تلاش بغداد برای برقراری آتش‌بس در لبنان و غزه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از واع، «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق و «عباس عراقچی» وزیر امور خارجه کشورمان در بغداد با یکدیگر دیدار و رایزنی کردند و به بحث و بررسی پیرامون روابط ۲ سویه و تحولات منطقه و جهان پرداختند.

در این دیدار نخست‌وزیر عراق اعلام کرد که اولویت‌های دولت فعلی عراق در خصوص وضعیت منطقه، توقف تجاوز صهیونیست‌ها به غزه و لبنان، جلوگیری از گسترش گستره نبرد از سوی رژیم غاصب صهیونیستی، پشتیبانی از تلاش‌های صورت‌گرفته در این راستا و تأمین امنیت رسیدن کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه و لبنان است.

السودانی افزود: عراق با همکاری با شرکا و دوستان بین‌المللی خود به ویژه کشورهای عضو اتحادیه اروپا هر آنچه را که بتواند برای برقراری آتش‌بس صورت می‌دهد.

نخست‌وزیر عراق تصریح کرد: دولت عراق پیش از این بارها نسبت به برنامه‌های رژیم (صهیونیستی) در خصوص گسترش جنگ هشدار داده است. این موضوع برای تمامی دوستان کاملاً روشن شده و به هدف خصمانه هویدایی در برابر جامعه بین‌الملل مبدل شده است.

السودانی تاکید کرد: تلاش‌های عراق برای جلوگیری از گسترش درگیری در نهایت به سود امنیت ملی عراق، امنیت منطقه و حفظ ثبات ملت‌های آن است.

از سوی دیگر بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی عراق، وزیر امور خارجه کشورمان نیز طی این دیدار از مواضع عراق برای آرام‌کردن اوضاع و اقدامات این کشور جهت تأمین کمک‌ها برای فاجعه‌زدگان در غزه و لبنان قدردانی کرده است.

عراقچی در ادامه تاکید کرد: دیدار من برای هماهنگی بیش‌تر تلاش‌ها و مشورت در خصوص روند اوضاع، صورت گرفته است. ایران با تلاش‌های عراق برای جلوگیری از گسترش جنگ موافق است.

کد خبر 6255877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha