مجموعه مستند تلویزیونی «سرزمین پدری» به تهیه‌کنندگی مهدی قربان‌پور و کارگردانی تعدادی از کارگردانان شناخته شده سینما و تلویزیون آماده نمایش شد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از مدیر روابط عمومی مجموعه، مستند «سرزمین پدری» در ۱۲ قسمت و به سفارش سیما فیلم تولید شده است. در هر قسمت از این مجموعه، مخاطبان با یک بازیگر شناخته شده سینما و تلویزیون همراه می‌شوند و با سفر به شهر پدری آن هنرمند، از نزدیک با خاطرات شخصی، زیبایی‌های طبیعی، حیات اجتماعی و اهمیت خاطرات جمعی آشنا می‌شوند.

فصل اول این مجموعه در ۱۲ قسمت ۵۲ دقیقه‌ای برای پخش از یکی از شبکه‌های سیما ساخته شده است و چهره‌ها و بازیگرانی همچون محمود پاک نیت، علیرضا خمسه، فریبا کوثری، مریم سعادت، فرهاد آییش، مائده طهماسبی، پرویز فلاحی‌پور، مسعود فروتن، رضا فیاضی، جلیل فرجاد، بهزاد خداویسی، عبدالرضا اکبری و فرهاد بشارتی جلوی دوربین رفته‌اند. بابک بهداد، مهدی اسدی، مهدی باقری، هادی معصوم دوست، رایا نصیری و مهدی جبین شناس کارگردانی قسمت‌های مختلف این مجموعه تلویزیونی را بر عهده داشته‌اند.

مهدی قربان پور تاکنون مستندهایی همچون «زمناکو»، «ما همه سربازیم»، «آنجا که هیچکس نیست» و مجموعه‌های تلویزیونی «مشاهیر ایران» و «نان و ماه» را ساخته و جوایز مختلفی از جشنواره‌های داخلی و خارجی دریافت کرده است.