در سالروز بزرگداشت خواجه شمس‌الدین محمد حافظ شیرازی، مراسمی با حضور دانشجویان زبان فارسی و مطالعات ایران‌شناسی در محل رایزنی فرهنگی ایران و نمایندگی بنیاد سعدی در شهر آستانه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به مناسبت سالروز بزرگداشت خواجه شمس‌الدین محمد حافظ شیرازی شاعر و عارف بزرگ ایرانی، مراسمی با حضور دانشجویان زبان فارسی و مطالعات ایران‌شناسی در محل رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و نمایندگی بنیاد سعدی در شهر آستانه قزاقستان برگزار شد.

در این مراسم، علی اکبر طالبی‌متین رایزن فرهنگی و نماینده بنیاد سعدی ایران در قزاقستان، با اشاره به زندگینامه حافظ، به شرح کرامات وی پرداخت و او را از مشهورترین و بزرگترین شعرای ایرانی پارسی‌گو دانست.

وی ضمن نام بردن آثار حافظ، وی را از محبوب‌ترین شعرای ایران زمین دانست که با گذشت قرن‌ها آثارش نه تنها در ایران بلکه در سراسر نقاط جهان به شهرت رسیده و گفت: موضوع اشعار حافظ بسیار متنوع بوده و از اشعار او در موسیقی سنتی ایرانی، هنرهای تجسمی و خوشنویسی استفاده می‌شود.

رایزن فرهنگی ایران در قزاقستان در پایان گفت: دیوان حافظ دارای ۵۰۰ غزل، ۴۲ رباعی و چندین قصیده است و حافظ دیوان خود را در طول ۵۰ سال سروده است.

طالبی‌متین سپس قطعه‌ای از اشعار حافظ را برای حاضران خواند.