سومین دوره جامع طراحی و تولید بازی‌های جدی با رویکرد شناختی و با همکاری انجمن علوم شناختی ایران و قطب عصب روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سومین دوره جامع طراحی و تولید بازی‌های جدی با رویکرد شناختی با حضور اساتید بین المللی به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود.

هدف از برگزاری این رویداد توانمندسازی نظری و عملی افراد برای تولید بازی جدی شناختی است. بازی جدی، به مجموعه‌ی بازی‌هایی گفته می‌شود که اهدافی مانند درمان، آموزش، مدیریت و دفاع را دنبال می‌کنند.

شرکت‌کنندگان پس از گذراندن بیش از ۸۰ ساعت آموزش تئوری و عملی، وارد مرحله منتورینگ می‌شوند و با تعریف موضوع از سوی اساتید و نهادهای مرتبط، به تولید یک بازی جدی شناختی خواهند پرداخت.

به گفته دست‌اندرکاران این‌رویداد، در این دوره، فراگیران با مبانی علوم شناختی و کاربردهای آن در بازی‌های جدی آشنا می‌شوند. آنها یاد می‌گیرند که چگونه بازی‌های جدی می‌توانند در صنعت ایران جایگاه خود را پیدا کنند و چگونه اصول شناختی را در طراحی و توسعه بازی‌ها به کار ببرند.

از بازی‌های رومیزی گرفته تا بازی‌های رایانه‌ای، شرکت‌کنندگان با مفاهیم مکانیک و داینامیک بازی آشنا می‌شوند و نحوه استفاده از داستان‌سرایی و گرافیک شناختی را در طراحی بازی‌ها یاد خواهند گرفت. در نهایت، یکی از مهم‌ترین بخش‌های این دوره، آموزش طراحی بازی‌های جدی در موتور بازی‌سازی یونیتی است که به فراگیران امکان می‌دهد تا پروژه خود را از مرحله ایده‌پردازی تا تولید نهایی پیش ببرند.

این دوره دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است؛ حضور اساتید برجسته بین‌المللی که تجربیات خود را در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌دهند، فرصت یادگیری چگونگی ساخت بازی از مرحله ابتدایی طراحی تا تولید نهایی و منتورینگ محصولات که شرکت‌کنندگان در آن تحت راهنمایی قرار می‌گیرند تا برای ورود به صنعت آماده شوند.

این دوره همراه با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه، از اول آذرماه به صورت حضوری و مجازی و با ظرفیت محدود در دانشگاه شهید بهشتی برگزار خواهد شد.

علاقمندان برای ثبت‌نام در سومین دوره جامع طراحی می‌توانند به پست الکترونیکی cgl@sbu.ac.ir و یا آی دی تلگرام https://t.me/Braincutie پیام دهند.