سفر جمعی از فعالان قرآنی کشورمان به سمت شهر کاشان در قالب کاروان شهدای جبهه مقاومت به همت شورای عالی قرآن برپا شد.

به گزارش خبرنگار مهر، جمعی از استادان و قاریان ممتاز و بین‌المللی کشورمان از محل حسینیه الزهرای مجتمع امام خمینی (ره) سفر خود را به سمت شهر کاشان در قالب کاروان شهدای جبهه مقاومت برگزار شد.

اعضای این کاروان قرآنی با حضور در آران و بیدگل و مشهد اردهال ضمن زیارت امامزادگان این شهر، در حضور عموم، محافل قرآنی در گرامیداشت شهدای غزه، لبنان و حمایت از جبهه مقاومت برگزار کردند.

در آغازین لحظات حرکت این کاروان، به شکل هماهنگ آیه‌الکرسی همخوانی و ثواب آن به روح شهدای غزه و لبنان نثار شد.

انس عموم مردم با قرآن به شرط توسعه جلسات استماع

همچنین در دومین جلسه تلاوت و استماع قرآن کریم کاروان شهدای جبهه مقاومت در یک اردوی یک روزه به آران و بیدگل و مشهد اردهال اعزام شدند، بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در یکی از رواق‌های آستان مقدس امامزاده سلطان علی بن محمدباقر (ع) در مشهد اردهال برگزار شد.

اجرای مراسم این محفل قرآنی را احمد ابوالقاسمی؛ قاری بین‌المللی به عهده داشت که در ابتدا با قدردانی از شورای عالی قرآن که با همکاری سازمان دارالقرآن الکریم اقدام به برگزاری این برنامه کرده است، گفت: نفس جلسات تلاوت و استماع قرآن، عجین شدن عموم مردم با کلام وحی است.

وی گفت: در جامعه شاهد آن هستیم که هر جا در انجام امور مداومت صورت گرفت و مسئله‌ای تکرار شد، این امر به خودی خود موجب ارتباط بیشتر مردم با آن می‌شود و وقتی مردم نسبت به آن حس خوشایندی پیدا کردند، آن زمان است که می‌توان مطمئن شد که این امر همیشگی و دائمی خواهد شد.

کارشناس برنامه تلویزیونی محفل تصریح کرد: قطعاً بسیاری از ما انس بیشتری با ادعیه‌ای را نسبت به سایر دعاها داریم، این امر به آن جهت است که مردم آن را در رسانه یا در محافل محلی و رسمی بسیار شنیده‌اند. به طور قطع اگر جلسات تلاوت و استماع بیشتری را شاهد باشیم، حتماً منجر می‌شود که نه تنها در زمینه قرائت شور و شوقی در آنها ایجاد شود، بلکه آنها به خودی خود برخی از آیات را حفظ کنند.

ابوالقاسمی برپایی چنین گردهمایی قرآنی را در گرامیداشت یاد شهدای جبهه مقاومت ستود و گفت: امروزه بیش از هر زمان دیگری تکلیف ما در مواجهه با آنچه در منطقه در حال رخ دادن است و تقابل بین جبهه حق و باطل را شاهد هستیم، روشن است. تصور نمی‌کنم که انسان باوجدان وجود داشته باشد و این اوج وقاحت و ددمنشی رژیم صهیونیستی را شاهد بوده و همچنان مردد باشد که آیا حق با مردم مظلوم غزه و فلسطین است یا خیر؟

وی گفت: در فریاد بانگ حق‌طلبی جامعه قرآنی باید سرآمد باشد و برگزاری چنین محافل و مراسمی که در آن انس با قرآن و کلام حق را شاهد هستیم، به نوعی دفاع از حق مظلومان غزه و لبنان و اعلام انزجار از رژیم غاصب اسرائیل است و در بخشی از تلاوت دوستان قاری که اشارات قرآنی به ماهیت این قوم می‌شود، این امر مشهود است.

ابوالقاسمی در پایان سخنان خود با آرزوی اینکه در آینده نزدیک شاهد دنیایی بدون حاکمیت رژیم صهیونی باشیم، گفت: امیدوارم به برکت این مراسم و در میان بودن کلام الله مجید، این آخرین محفل و مجلسی باشد که در آن نامی از موجودیت این رژیم به میان می‌آید.

این گزارش حاکی است، تلاوت ابتدایی این محفل را حبیب صداقت، قاری ممتاز اجرا کرد و در ادامه قاسم مقدمی، قاری بین‌المللی آیاتی از کلام الله مجید را تلاوت کرد

سیدمحمد موسوی‌قهار در این مراسم به اجرای دعا و مناجات‌خوانی پرداخت و حسن ختام این جلسه تلاوت و استماع نیز تلاوت حمیدرضا احمدی‌وفا بود.

آیت‌الله رضا محمدی‌شاهرودی نیز در پایان این برنامه در دقایقی کوتاه درباره شأن و منزلت جامعه قرآنی و وظیفه خطیری که به عهده دارند، سخنرانی کرد.

کاروان قرآنی شهدای جبهه مقاومت در مسیر آران و بیدگل و مشهد اردهال با گذر از شهر مقدس قم متوسل به حضرت فاطمه معصومه (س) شدند و قرائت زیارت آن حضرت را با اجرای ابوالفضل قدیانی، قاری ممتاز قرآن استماع کرد

حرکت کاروان به همت شورای عالی قرآن شکل گرفت و پیش از این نیز این جمع به شهر ساروق، زادگاه معجزه قرآن، حافظ کل، کربلایی کاظم ساروقی عزیمت کرده بودند.