کوثر- فرماندار شهرستان کوثر گفت: جشنواره«آب» به پاس حرمت جاری شدن آب سد کوثر به زودی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مطلب صادقلو بعد از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جشنواره‌های متعددی در شهرستان کوثر تدارک دیده شده که با برگزاری جشنواره «هیوا» در پنجمین ایستگاه در شرایط مطلوبی قرار گرفت و قرار است «جشنواره آب» به پاس حرمت جاری شدن آب سد کوثر نیز برگزار شود.

وی افزود: همه این رویدادها در حقیقت سپاسگزاری مردم منطقه از نعمات الهی به ویژه فراوانی نعمت محصولات سردرختی، زراعی و باغی است که آثار پر خیر و برکتی را به همراه دارد.

فرماندار شهرستان کوثر گفت: با تکمیل پایاب سد کوثر در سال‌های آینده قطعاً این ظرفیت افزایش یافته و ما شرایط بهتری را در شهرستان کوثر و تولید محصولات زراعی و باغی شاهد خواهیم بود.

صادقلو به تنوع جاذبه‌های گردشگری این شهرستان از «حمام سنگی» تا «غار یخگان» و «آبگرم گیوی»، «دربند مشکول» و «پل تاریخی فیروز» را یادآور شد و ادامه داد: همه این ظرفیت‌ها ایجاب می‌کند تا بسترهای لازم برای حضور سرمایه‌گذاران و همچنین گردشگران و مسافران فراهم آمده تا ما بتوانیم میزبانی شایسته برای این تلاشگران و فعالان باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان کوثر ۳۷۰ هکتار باغات به کشت هیوا اختصاص یافته که تولید ۱۱ قلم هیوا را به ظرفیت سه هزار و ۵۰۰ تن شاهد هستیم که علاوه بر استان، هیوای این شهرستان در سایر مناطق نیز با بازارهای خوب فروش روبه‌رو است.