رئیس سازمان شیلات ایران گفت: ضرورت دارد، مانور دریایی شناورها برای مقابله با پشه آئدس و سمپاشی اماکن با مشارکت تعاونی‌ها انجام شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدحسین حسینی، رئیس سازمان شیلات ایران در نشست کمیته تخصصی مقابله با ناقلین مهاجم زیستی (پشه آئدس) که امروز ۶ آبان ماه ۱۴۰۳ روز پدافند زیستی در روزشمار هفته پدافند غیرعامل با حضور معاونان و مدیران ستادی ذی‌ربط به صورت حضوری و مدیران کل استانی به صورت وبیناری در محل سازمان برگزار شد، فعالیت‌های شیلات را منطبق با مباحث پدافند غیرعامل برشمرد و افزود: انجام مأموریت‌های پدافند و پیشگیری در حوزه امنیت غذایی، برنامه هفتم توسعه و برنامه‌های ابلاغی در حوزه شیلات و آبزی‌پروری، نیازمند پدافند غیرعامل است.

وی تصریح کرد: هر آنچه وضعیت موجود را پایدار نگه می‌دارد، تولید را تاب‌آور کرده و امنیت غذایی را تأمین می‌کند؛ گامی مؤثر برای تحقق پدافند غیرعامل بوده و در اجرای این مهم، یگان حفاظت از منابع آبزی بسیار اثرگذار است.

رئیس سازمان شیلات ایران ادامه داد: ضرورت دارد، مدل پدافند غیرعامل را بازتعریف کنیم زیرا در حوزه پیشگیری و امنیت غذایی لازم است.

حسینی مبارزه با پشه آئدس که عامل بیماری تب دنگی است را ضروری خواند و تصریح کرد: لازم است مانور دریایی بر روی شناورها انجام شود و اقدامات عملیاتی برای سمپاشی با مشارکت تعاونی‌ها اجرایی شود.

وی بر ایجاد گروه اقدام در استان‌ها برای مقابله با این مهاجم زیستی تاکید کرد و گفت: ضروری است با همکاری یگان حفاظت از منابع آبی، اتحادیه‌های صیادی و همکاران شیلاتی، تمامی مخاطرات و روش‌های مقابله با پشه آئدس بررسی و به انجام رسد.