رباط کریم- قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: برخورد قضائی قاطع و بی طرفانه بسیار تاثیرگذار است.

به گزارش خبرنگار مهر، حاجی رضا شاکرمی روز یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه رئیس دادگستری رباط کریم طی سخنانی گفت: امنیت اخلاقی، اجتماعی و روانی در جامعه بسیار مهم است و اصلی ترین وظیفه دستگاه قضا پیگیری حقوق عامه و برقراری عدالت اجتماعی است.

وی با بیان اینکه مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی مانند سرقت در ایجاد آسایش، آرامش و حس اعتماد بسیار حائز اهمیت است، گفت: حمایت از تولید، اشتغال و سرمایه‌گذاری و مطالبه گری از حق مردم از دیگر وظایف دستگاه قضائی است.

قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران اضافه کرد: پیوستگی میان مردم و نظام قضائی از اهمیت بسیاری برخوردار است چرا که این پشتوانه مردمی سرمایه اجتماعی برای دستگاه قضائی محسوب می‌شود که موجب دلگرمی و تلاش بیشتر خدمتگزاران در مسیر عدالت گستری است.

وی برخورد قضائی قاطع و بی‌طرفانه را بسیار تأثیرگذار دانست و گفت: کسی که وارد دستگاه قضائی می‌شود باید با آگاهی به بررسی مشکلات بپردازد و این رسیدگی بی طرفانه و براساس موازین قضائی باشد.

در مراسمی که صبح یکشنبه و با حضور حاجی رضا شاکرمی قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران برگزار شد، مرتضی طهماسبی که پیش‌تر دادستان دماوند بوده، به عنوان رئیس جدید دادگستری رباط کریم معرفی شد.