قیمت گوشت قرمز با نوسان کمی همراه بوده و در کنار عرضه دولتی هر چند محدود، نرخ گوشت در قصابی‌ها نیز به ثبات رسیده است؛ البته بخشی از این موضوع به عرضه مازاد دام در این فصل برمی‌گردد.

به گزارش خبرنگار مهر، بازار کالاهای اساسی معمولاً در نیمه اول سال به دلیل گرما و فسادپذیر بودن این محصولات، قیمت پایین‌تری داشته اما در نیمه دوم نرخ‌ها روند افزایشی به خود می‌گیرند. در حال حاضر هر کیلو گرم گوشت مرغ در بازار در مرز یکصد هزار تومان است در حالی که این مبلغ در تابستان بین ۷۸ تا ۸۸ متغیر بود. همچنین در بازار تخم مرغ به عنوان یکی از محصولات پروتئینی پر مصرف هر شانه ۳۰ عددی که در اوج گرمای تابستان به ۶۹ هزار تومان کاهش یافته بود امروز بین ۱۰۰ تا ۱۳۰ هزار تومان در حال فروش است.

البته وضعیت بازار گوشت قرمز متفاوت از بازار گوشت مرغ است. چالش بازار گوشت قرمز مربوط به سال‌های اخیر نبوده و مسئله به اواخر دهه ۹۰ بر می‌گردد. کشتار دام‌های مولد در سال‌های پایانی دهه ۹۰ سبب شد تا پیامد آن در سال ۱۴۰۲ خود را نشان دهد. حذف دلار ۴۲۰۰ از نهاده‌های دامی در نتیجه جراحی اقتصادی در دولت سیزدهم بازار گوشت را با مشکلات زیادی همراه کرد؛ به طوری که دولت ناچار به واردات دام زنده شد.

در حال حاضر قیمت در بازار گوشت قرمز با نوسان کمی همراه بوده و در کنار عرضه گوشت دولتی هر چند محدود در میادین میوه و تره بار، نرخ گوشت در قصابی‌ها نیز از تعادل نسبی برخوردار است که بخشی از آن به مازاد عرضه دام در این مقطع زمانی بر می‌گردد.

قیمت هر کیلو گرم شقه و راسته گوسفند امروز صبح در قصابی‌های سطح شهر بین ۶۸۰ تا ۷۰۰ هزار تومان متغیر بوده و با نیمه اول سال که بین ۶۵۰ تا ۷۰۰ هزار تومان در نوسان بود تغییری را شاهد نیستیم. از سوی دیگر برای تعادل قیمتی گوشت گرم گوسفندی و منجمد گوشت گوساله، قرار بود تأمین ارز هر دو نوع از تالار دوم باشد که به دلیل تنش در بازار، دولت را از انجام آن منصرف کرد.