خرم آباد - خبرگزاری مهر: مدیرکل دفتر پشتیبانی امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان از مشکل نقدینگی دامداران این استان برای تامین نهاده های دامی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر در خرم آباد، عیسی میرزایی ظهر امروز در نشست خبری با رسانه های استان، اظهار داشت: این سازمان هیچ گونه مشکل و محدودیتی برای توزیع نهاده های دامی ندارد و تنها مشکل موجود برای تامین نهاده ها از سوی دامداران لرستانی مشکل نقدینگی است.

وی به تسهیلات ارائه شده توسط این سازمان برای تامین نهاده های دامی توسط دامداران لرستانی اشاره کرد و بیان داشت: فروش نهاده های دامی به صورت مدت دار سه ماهه با دریافت تضمین از جمله راهکارهای ارائه شده برای فروش نهاده های مورد نیاز دامداران است.

مدیر کل دفتر پشتیبانی امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان همچنین با تشریح برنامه های این شرکت در زمینه تنظیم بازار گوشت قرمز و گوشت مرغ ، یادآور شد: در سالجاری این شرکت برای حمایت و جلوگیری از خسارات وارده به تولید کننده گان اقدام به خرید دام خشکسالی به تعداد 5 هزار و 633 راس و خرید گوشت مرغ به میزان 820 تن کرده است.

میرزایی با بیان اینکه شرکت پشتیبانی در موارد بحرانی نقش پررنگ و ملموسی در حمایت از بهره برداران بخش دام و طیور داشته است، یادآور شد: در خشکسالی های امسال این شرکت با ورود به عرصه بازار به منظور کنترل قیمت ها با واردات نهاده های دامی نقش اساسی در تنظیم بازار داشته است.

وی با اشاره به تهیه و توزیع هزار کیلوگرم گوشت مرغ وارداتی یایرانه ای در سالجاری، خاظر نشان کرد: همچنین در سالجاری بیش از 145 هزار و 63 کیلوگرم گوشت مرغ داخلی یارانه ای و 556 هزار و 216 گوشت مرغ داخلی غیر یارانه ای در بازارهای لرستان توزیع شد.