به دلیل شروع تعمیرات اساسی، تولید محصول در مجتمع پتروشیمی بندر امام به مدت 48 ساعت متوقف شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مجتمع پتروشیمی بندر امام ، حسین وفایی مدیر تولید پتروشیمی بندرامام ازسرویس خارج شدن کلیه واحدهای تولیدی این شرکت در تازه ترین عملیات تعمیرات اساسی(اورهال)خبرداد و تصریح کرد : از مهمترین اقدامات اساسی که طی این دوره انجام خواهد شد می توان به تعمیر و تعویض برخی خطوط وشبکه بخار در مجتمع ، تمیزکاری سیستم برج خنک کننده واحدNF ، تعویض و تعمیر برخی از بخش های ورودی آب دریا به مجتمع و تعمیر خط گاز ورودی به مجتمع اشاره کرد.

وی خاطر نشان کرد: با لایروبی و تمیزکاری برج خنک کننده واحد تفکیک مایعات گازیNF تدوام تولیدات در تابستان سال آینده پایدارتر خواهد شد . به گفته وی با تعمیر و تعویض خط گازسبک مجتمع امکان دریافت مستمر و بی وقفه گاز و همچنین تولیدپایدار برق در مجتمع را شاهد خواهیم بود.

وفایی تبیین کرد : با توجه به این امر که انجام این عملیات براساس برنامه زمان بندی شده 48 ساعت در نظر گرفته شده است اظهار امیدواری کرد واحدهای تولیدی در موعد مقرر و بدون هیچگونه تاخیری در مدار سرویس قرار گیرد.

مدیر تولید پتروشیمی بندرامام در پایان افزود:پتروشیمی بندرامام درارای 15 واحد عملیاتی است . محصولات اصلی این مجتمع اتیلن ، پروپیلن، برش های چهارکربنه ، بنزین پیرولیز، اتان،پروپان ، بوتان ، پنتان ، بنزن مخلوط زایلین ها ، رافینیت ، پارازایلین ، پلی اتیلن سبک ، پلی اتیلن سنگین ،لاستیک مصنوعی ، پلی وینیل کلراید، سود سوز آور ، گاز کلر ، اسید کلریدریک ، منومر وینیل کلراید ، اتیلین دی کلراید و MTBE  هستند که میزان تولید این محصولات سالانه افزون بر 5 میلیون تن است و بخش عمده ای از این محصولات برای صادرات در نظر گرفته شده است.

گفتنی است، آخرین توقف کلی تولیدات تمامی واحدهای پتروشیمی بندرامام در سال 1380 صورت پذیرفت.