۱ بهمن ۱۳۸۷، ۱۵:۴۴

به مدت 48 ساعت؛

تولید در بزرگترین پتروشیمی کشور متوقف شد

به دلیل شروع تعمیرات اساسی، تولید محصول در مجتمع پتروشیمی بندر امام به مدت 48 ساعت متوقف شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مجتمع پتروشیمی بندر امام ، حسین وفایی مدیر تولید پتروشیمی بندرامام ازسرویس خارج شدن کلیه واحدهای تولیدی این شرکت در تازه ترین عملیات تعمیرات اساسی(اورهال)خبرداد و تصریح کرد : از مهمترین اقدامات اساسی که طی این دوره انجام خواهد شد می توان به تعمیر و تعویض برخی خطوط وشبکه بخار در مجتمع ، تمیزکاری سیستم برج خنک کننده واحدNF ، تعویض و تعمیر برخی از بخش های ورودی آب دریا به مجتمع و تعمیر خط گاز ورودی به مجتمع اشاره کرد.

وی خاطر نشان کرد: با لایروبی و تمیزکاری برج خنک کننده واحد تفکیک مایعات گازیNF تدوام تولیدات در تابستان سال آینده پایدارتر خواهد شد . به گفته وی با تعمیر و تعویض خط گازسبک مجتمع امکان دریافت مستمر و بی وقفه گاز و همچنین تولیدپایدار برق در مجتمع را شاهد خواهیم بود.

وفایی تبیین کرد : با توجه به این امر که انجام این عملیات براساس برنامه زمان بندی شده 48 ساعت در نظر گرفته شده است اظهار امیدواری کرد واحدهای تولیدی در موعد مقرر و بدون هیچگونه تاخیری در مدار سرویس قرار گیرد.

مدیر تولید پتروشیمی بندرامام در پایان افزود:پتروشیمی بندرامام درارای 15 واحد عملیاتی است . محصولات اصلی این مجتمع اتیلن ، پروپیلن، برش های چهارکربنه ، بنزین پیرولیز، اتان،پروپان ، بوتان ، پنتان ، بنزن مخلوط زایلین ها ، رافینیت ، پارازایلین ، پلی اتیلن سبک ، پلی اتیلن سنگین ،لاستیک مصنوعی ، پلی وینیل کلراید، سود سوز آور ، گاز کلر ، اسید کلریدریک ، منومر وینیل کلراید ، اتیلین دی کلراید و MTBE  هستند که میزان تولید این محصولات سالانه افزون بر 5 میلیون تن است و بخش عمده ای از این محصولات برای صادرات در نظر گرفته شده است.

گفتنی است، آخرین توقف کلی تولیدات تمامی واحدهای پتروشیمی بندرامام در سال 1380 صورت پذیرفت.

کد خبر 820001

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha