همدان - خبرگزاری مهر: مدیرکل زندانهای استان همدان گفت: مسئولان فرهنگی نقش مهمی در شناساندن استعدادهای مددجویان، فضاهای موجود و تقویت شورای طبقه‌بندی برای اجرای برنامه‌های اشتغال، حرفه‌آموزی و خدمات در زندان‌ها دارند.

به گزارش خبرنگار مهر در همدان، محمد علی محمدی ظهر امروز در سی و دومین کمیته کاهش آسیب رفتارهای پرخطر زندان‌های استان که با حضور مسئولان فرهنگی زندان‌های تابعه برگزار شد، شناخت دقیق، درک بالا و تطبیق با برنامه‌های سازمانی را لازمه تحقق اولویت‌های 10 گانه برشمرد.

محمدی با بیان آنکه حوزه فعالیت در بخش فرهنگی زندان‌های تابعه بسیار گسترده است، اظهار داشت: واحدهای فرهنگی زندان‌ها با ایجاد انگیزه در بین مددجویان، می‌توانند نقش مهمی در ترغیب آن‌ها برای فعالیت در برنامه‌های مختلف فرهنگی، ورزشی، اشتغال و حرفه‌آموزی در جهت کاهش آسیب رفتارهای پرخطر ایفا کنند.

محمدی در ادامه بر تقویت و آموزش صنایع دستی دارای کیفیت با توجه به ماندگاری برخی از رشته‌ها با هدف ایجاد اشتغال و خودکفایی مددجویان در زندان‌های استان تأکید کرد.

وی گفت: برنامه‌های فرهنگی در زندان‌های استان برگرفته از آموزه‌های دینی و در جهت اصلاح و تربیت مددجویان است.

محمدی برگزاری کلاس‌های قرآنی، عقیدتی، نمازجماعت، حرفه‌آموری و بهره‌گیری از طرح همسان به منظور آموزش در بخش‌های مختلف را از جمله فعالیت‌های فرهنگی در زندان‌های استان همدان دانست