زنجان - خبرگزاری مهر: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: سومین همایش علمی پژوهشی جلوه های معرفت در بیانات و مناظرات رضوی 30 مهر سال جاری در زنجان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا دینی عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: به مناسبت میلاد باسعادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) و همزمان با دهه کرامت سومین همایش علمی پژوهشی جلوه های معرفت در بیانات و مناظرات رضوی از سری برنامه های هفتیمن جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا (ع) در استان زنجان برگزار می شود.

وی  اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت های فرهنگی، هنری و مذهبی مرتبط با سیره ائمه معصومین به ویژه امام رضا (ع) و گرامیداشت تولید کنندگان و پدید آورندگان آثار برتر فرهنگی، هنری در زمینه سیره، شخصیت و معارف امام رضا (ع) و کمک به انتشار گستردتر این آثار از اهداف این همایش عنوان کرد.

دینی افزود: این همایش با موضوعات روش شناسی مناظرات امام رضا (ع)، مسائل و مباحث فلسفی و کلامی، مسائل و مباحث تاریخی و سیاسی، ادبی و تفسیری، فقهی و فلسفی برگزار می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: امام رضا (ع) و شناخت خدا، مسئله قضا و قدر، دیدگاه های امام رضا در باب نبوت و امامت و مسئله معجزه، فرقه های کلامی، امام رضا (ع) و تشیع در ایران، مباحث تاریخی در مناظرت و بیانات رضوی، روشهای بلاغی بیانات رضوی، ثبت شناسایی بیانات رضوی، فلسفه احکام و روش شناسی فقه امام رضا(ع) و بررسی منابع و مدارک فقه امام رضا (ع) از بخش های این همایش است.

دینی افزود: مهلت ارسال آثار تا 15 شهریور و زمان انتخاب آثار برگزیده 10 مهر سال جاری اعلام شده است و علاقمندان می توانند مقالات خود را به همراه سی دی حاوی فایل به دبیرخانه ارسال کنند.

وی ادامه داد: گزینش مقالات جهت ورورد به مرحله نهایی و انتخاب برگزیدگان توسط اساتید مجرب حوزه و دانشگاه انجام خواهد شد همچنین علاوه بر تجلیل از نفرات برگزیده، آثار منتخب در قالب کتاب ویژه مجموعه مقالات رضوی چاپ می شود.