۹ تیر ۱۳۸۸، ۱۸:۱۵

همایش "جلوه های معرفتی در بیانات و مناظرات رضوی" در زنجان

زنجان - خبرگزاری مهر: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: سومین همایش علمی پژوهشی جلوه های معرفت در بیانات و مناظرات رضوی 30 مهر سال جاری در زنجان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا دینی عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: به مناسبت میلاد باسعادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) و همزمان با دهه کرامت سومین همایش علمی پژوهشی جلوه های معرفت در بیانات و مناظرات رضوی از سری برنامه های هفتیمن جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا (ع) در استان زنجان برگزار می شود.

وی  اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت های فرهنگی، هنری و مذهبی مرتبط با سیره ائمه معصومین به ویژه امام رضا (ع) و گرامیداشت تولید کنندگان و پدید آورندگان آثار برتر فرهنگی، هنری در زمینه سیره، شخصیت و معارف امام رضا (ع) و کمک به انتشار گستردتر این آثار از اهداف این همایش عنوان کرد.

دینی افزود: این همایش با موضوعات روش شناسی مناظرات امام رضا (ع)، مسائل و مباحث فلسفی و کلامی، مسائل و مباحث تاریخی و سیاسی، ادبی و تفسیری، فقهی و فلسفی برگزار می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: امام رضا (ع) و شناخت خدا، مسئله قضا و قدر، دیدگاه های امام رضا در باب نبوت و امامت و مسئله معجزه، فرقه های کلامی، امام رضا (ع) و تشیع در ایران، مباحث تاریخی در مناظرت و بیانات رضوی، روشهای بلاغی بیانات رضوی، ثبت شناسایی بیانات رضوی، فلسفه احکام و روش شناسی فقه امام رضا(ع) و بررسی منابع و مدارک فقه امام رضا (ع) از بخش های این همایش است.

دینی افزود: مهلت ارسال آثار تا 15 شهریور و زمان انتخاب آثار برگزیده 10 مهر سال جاری اعلام شده است و علاقمندان می توانند مقالات خود را به همراه سی دی حاوی فایل به دبیرخانه ارسال کنند.

وی ادامه داد: گزینش مقالات جهت ورورد به مرحله نهایی و انتخاب برگزیدگان توسط اساتید مجرب حوزه و دانشگاه انجام خواهد شد همچنین علاوه بر تجلیل از نفرات برگزیده، آثار منتخب در قالب کتاب ویژه مجموعه مقالات رضوی چاپ می شود.

کد خبر 905319

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha