اراک - خبرگزاری مهر: پس از 9 جلسه برگزاری بزرگترین پرونده اختلاس مالی در شهرداری اراک که به صورت شش جلسه در شش روز در ماه گذشته و سه جلسه متوالی در روزهای 6، 7 و 8 اسفند برگزار شد محاکمه این افراد ظهر امروز پایان یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس دادگاه متهمین پرونده شهرداری اراک در جمع خبرنگاران گفت: در سه روز برگزاری دور دوم جلسه دادگاه متهمان تخلفات شهرداری اراک، برخی توضیحات لازم از متهمان گرفته شد و آنان آخرین دفاعیات خود را مطرح کردند.

قاسم عبدالهی خاطر نشان کرد: در روند رسیدگی به این پرونده تحقیقات مقدماتی ، احضار افراد در مظان اتهام و بازپرسی در مراحل متعدد انجام شده و در نهایت 16 متهم با عناوین اتهامی اخذ رشوه، ارتشا، اعمال نفوذ، تحصیل مال نامشروع و نفوذپذیری با کیفرخواست دادسرای عمومی و انقلاب اسلامی به شعبه 105 دادرسی استان ارجاع شد.

وی افزود : پرونده تخلفات مالی شهرداری اراک از یک سال گذشته بر اساس گزارش شهروندان و روند تحقیقات و بازپرسی در دادسرای اراک جریان داشته است.

وي در خصوص برخی ادعا ها مبنی بر نحوه باز جویی و دستگیری متهمین گفت: در اين مدت اوراق پرونده‌ها و گزارشات بررسي شده است و برخي از اتهامات كه خارج از كيفرخواست است به دادسرا ارجاع داده خواهد شد و ادعای این افراد که معتقد هستند كه تحت فشار مأموران اطلاعات اعتراف كرده‌اند صحت ندارد.

قاضي پرونده تاکیدكرد: در دور دوم جلسات دادگاه ،پرونده‌ها و ادله عميق‌تر بررسي شد که به همين منظورآقای محمودي به عنوان كارشناس و مطلع در امور شهري و شهرسازي در دادگاه حضور و نسبت به اظهار نظر فني در خصوص برخی قوانین توضیحات ایشان اخذ گردید.

عبدالهی در پایان ضمن تشکر از خبر گزاری ها ، نشریات و صدا و سیما که در طول این مدت اخبار این جلسات را پوشش مناسب دادند افزود: طبق قانون بعد از ختم رسیدگی به پرونده بایستی حکم بعد از یک هفته صادر شود که در خصوص این پرونده نیز حکم در هفته آینده اعلام می­ شود.

وی ادامه داد: این متهمان پس از ابلاغ احکام اولیه 20 روز مهلت دارند تا برای اعتراضات احتمالی اقدام کنند.