۵ اسفند ۱۳۹۱، ۱۹:۲۹

برگزاری دوردوم محاکمه متهمان پرونده تخلفات مالی شهرداری اراک

برگزاری دوردوم محاکمه متهمان پرونده تخلفات مالی شهرداری اراک

اراک - خبرگزاری مهر: در حالیکه در دور اول شش جلسه علنی از بزرگترین پرونده تخلفات مالی شهرداری اراک برگزار شد دور دوم محاكمه 16 متهم این دادگاه با حضور کارشناسان مطلع شهری امروز در شعبه 105 دادرسی دادگستری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، قاضی پرونده افزود: در اين مدت اتفاقاتي در خصوص اين پرونده افتاد، پس از دعوت از برخي مطلعين این افراد به دلیل تهدید، از مراجعه به دادگاه خودداری کردند.

حجت‌الاسلام قاسم عبداللهي افزود: مرحله نخست محاكمه متهمان پرونده تخلفات مالی شهرداری اراك در شش جلسه علنی برگزار شد و متهمان و وكلای آن ها دفاعیات خود را انجام دادند.

وی با بیان اینکه دور دوم در سه روز برگزار می شود خاطرنشان کرد: اتهام درج شده در كیفرخواست متهمان این پرونده ارتشاء و اعمال نفوذ برخلاف حق و قانون است.

وي افزود: متهمين پرونده معتقد هستند كه تحت فشار مأموران اطلاعات اعتراف كرده‌اند كه اين موضوع صحت ندارد. در اين مدت اوراق پرونده‌ها و گزارشات بررسي شده است و برخي از اتهامات كه خارج از كيفرخواست است به دادسرا ارجاع داده خواهد شد.

قاضي پرونده عنوان كرد: امروز پرونده‌ها و ادله عميق‌تر بررسي مي‌شوند و به همين منظور كيومرث محمودي به عنوان كارشناس و مطلع در امور شهري و شهرسازي اظهار نظر فني خواهد كرد.

قاضی شعبه 105 دادرسی دادگستری استان مركزی بیان كرد: نوع مجازات ها و یا اعلام برائت متهمان در حكم اولیه تا پایان امسال به دادگاه تجدید نظر ارسال می شود.

در اين راستا متهم رديف اول (م – الف)  با كيفر خواست اخذ رشوه به مبلغ 180 ميليون تومان از (م – الف)، فراهم كردن موجبات تحقق ارتشاء و اخذ مبلغ 190 ميليون تومان از (م – الف) و پرداخت به (م – م)، اخذ مبلغ 260 ميليون تومان از (م – ب) و اعمال نفوذ برخلاف حق و مقررات قانوني با سوءاستفاده از روابط با شهردار وقت براي منفعت ديگران در جایگاه حاضر شد و در دفاع از خود گفت: هرآنچه توسط بنده ذكر شد براساس فشار روحي و رواني و القاهاي بازجوها بوده است و به من ديكته شد.

ادامه اين جلسه برای استماع آخرین دفاعیات دیگر متهمان، فردا در دادگستري كل استان مركزي برگزار خواهد شد.

کد خبر 2004652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha