اراک - خبرگزاری مهر: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی اهدای عضو را امری خداپسندانه دانست و گفت: ۷۱۷ نفر از مسافران در ایام نوروزی فرم اهدای عضو را تکمیل کرده و برای این امر خیرقدم گذاشتند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی سلیمی  افزود: از تعداد  175هزار مسافر نوروزی که به پایگاه های جمعیت هلال احمراستان مرکزی مراجعه کردند 717 نفر این فرمها را تکمیل و تحویل این جمعیت داده اند.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت ۵۴۲ نفر نیز عضو جوانان جمعیت هلال احمر شدند.

 سلیمی با اشاره به خدمات هلال احمر به مسافران نوروزی گفت: هشت هزار و ۴۱۹ نفر به خیمه های نماز، یک هزار و ۸۹۷ نفر به فضاهای دوستدار کودک و ۱۰ هزار و ۱۹۲ نفر به ایستگاه سلامت جمعیت هلال احمر استان مرکزی مراجعه کردند.

وی خاطر نشان کرد: در این مدت توسط ۶۵۲ نفر از اعضای جمعیت هلال احمر استان مرکزی ۱۴۰ هزار و ۲۹۵ بروشور بین مسافران نوروزی توزیع شد.

کمک به مصدومان در این ایام

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی از کمک به مصدومان در این ایام خبر داد و اظهارداشت: تا کنون به ۱۵۱ مورد حادثه در بخش جاده، خدمات حضوری، شهری و کوهستان توسط این جمعیت رسیدگی شده است.

وی افزود: در مجموع این حوادث به ۷۹۵ نفر آسیب دیده خدمات مورد نیاز امدادی ارائه، ۴۴ بسته غذایی و زیستی توزیع و زمینه اسکان ۳۴ نفر نیز فراهم شد.

سلیمی با بیان اینکه یک فروند بالگرد در پایگاه این جمعیت برای ارائه خدمات امدادی در مواقع اضطراری مستقر شده است تصریح کرد:  ۱۸ دستگاه آمبولانس،۷ دستگاه خودروی کمک دار پشتیبانی کننده و یک فروند بالگرد در مواقع اضطراری به سانحه دیدگان احتمالی امداد رسانی می کنند.

وی با اشاره به اینکه هلال احمر، آتش‌نشانی و اورژانس آمادگی کامل برای بازگشت مسافران را دارند، اظهار داشت:۱۰پایگاه راهنمایی ثابت، شش پست سیار و دو پایگاه موقت امداد و نجات نوروزی در مبادی شهرستانهای استان مرکزی مستقر شده است.

این مقام مسئول تقویت دستگاه‌های امدادی و اجرایی را در راستای تسهیل ارائه خدمات به مسافران عنوان و تصریح کرد: نیروهای اجرایی مجموعه کمیته امور امدادی و درمان در آماده‌ باش کامل هستند.

وی در پایان متذکر شد: با توجه به اینکه طی سه روز آینده شاهد بازگشت مسافران به شهرهای خود خواهیم بود، مجموعه دستگاه‌های استان با جدیت بیشتری وظایف خود را دنبال خواهند کرد.