۱۹ فروردین ۱۳۹۲، ۱۱:۲۷

در نوروز امسال صورت گرفت:

مراجعه 11هزارنفر به ایستگاه سلامت جمعیت هلال احمر استان مرکزی

مراجعه 11هزارنفر به ایستگاه سلامت جمعیت هلال احمر استان مرکزی

اراک-خبرگزاری مهر: مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی گفت: 400 امدادگر و نجاتگر این جمعیت در طرح امداد و نجات نوروزی حضور داشته و 11 هزار نفر به ایستگاه های سلامت مراجعه کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر٬ مرتضی سلیمی با اعلام این خبر افزود: در طرح امداد و نجات نوروزی حدود ۴۰۰ نفر امدادگر و نجاتگر آموزش‌دیده و ۵۰ نفر از پرسنل جمعیت استان حضور فعال داشتند.

وی با بیان اینکه امسال ۳۵ دستگاه آمبولانس، ۷ دستگاه خودروی نجات در اجرای طرح امداد و نجات جاده‌ای به کارگیری شدند٬ ادامه داد: این مهم در راستای خدمت‌رسانی به مسافران و میهمانان نوروزی استان در کمترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت انجام پذیرفت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی اظهار کرد: امسال جمعیت هلال احمر استان در راستای اجرای طرح امداد و نجات نوروزی ۱۹ پایگاه و پست سیار و موقت امداد و نجات و ۲۰ پست راهنمایی مسافران را تدارک دید تا شرایط مطلوبی را برای میهمانان استان فراهم کند.

سلیمی خاطر نشان کرد: برای اجرای طرح راهنمایی مسافران نوروزی نیز علاوه بر ۲۰ پست، ۵ خیمه نماز، ۱۰ نمایشگاه محصولات فرهنگی و تجهیزات امدادی، ۹ ایستگاه سلامت تجهیز و بیش از ۷۰۰ نفر از جوانان عضو جمعیت هلال احمر مشارکت داشتند.

خدمت رسانی جمعیت هلال احمر استان مرکزی به 182 هزار مسافر نوروزی

وی در بخش دیگری از سخنانش به خدمت‌ رسانی این جمعیت به ۱۸۲هزار نفر گردشگر نوروزی اشاره کرد و گفت: خدمت ‌رسانی به 181 هزار و 780 نفر از مراجعان به پست‌های راهنمایی مسافران، توزیع بیش از ۱۴۴ هزار نسخه انواع بروشور و ویژه‌ نامه‌های اطلاع‌ رسانی، توزیع بیش از ۵۰ هزار بسته فرهنگی شامل کتابچه مهارت‌های زندگی، نرم‌ افزارهای آموزشی، نقشه شهرستان، استان و کیف کمری امدادی و... انجام شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی ارائه خدمت به 11 هزار نفر مراجعان به ایستگاه سلامت و انجام خدمات رایگان تست قند خون و فشارخون، استفاده سه هزار و ۳۳۴ کودک از خدمات سرگرمی و آموزشی کلبه‌های دوستدار کودک و همچنین اقامه نماز۸ هزار و ۷۶۸ نفر  در خیمه های نماز را از جمله خدمات ارائه شده جمعیت هلال احمر استان در بخش راهنمایی مسافران نوروزی عنوان کرد.

انجام بیش از 170 ماموریت امدادی توسط امدادگران جمعیت هلال احمر استان مرکزی

سلیمی با اشاره به خدمات این جمعیت در حوزه امداد و نجات جاده‌ای٬ اضافه کرد: انجام بیش از ۱۷۰ ماموریت امدادی، ارائه کمک‌های اولیه و امدادی به ۱۶۷ مصدوم و ارائه خدمات درمان سرپایی به بیش از ۵۷۰ نفر، انتقال ۹۲مصدوم به مراکز درمانی، توزیع ۴۴ بسته غذایی و اسکان اضطراری بیش از ۴۴ گردشگر نوروزی در راه مانده از جمله اقدامات و خدمات جمعیت هلال احمر استان در طرح نوروزی امداد و نجات جاده‌ای بوده است.

وی با بیان اینکه استان مرکزی با توجه به موقعیت استراتزیک و قرار گرفتن در محور شمال به جنوب و غرب به شرق است٬ افزود: این استان همه ساله در فصول مختلف به ویژه در ایام نوروز میزبان میهمانان و گردشگران بسیاری است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی تصریح کرد: ارائه خدمات مورد نیاز مسافران رسالت خطیر همه دستگاه‌های اجرایی بوده و جمعیت هلال احمر نیز بر حسب ماموریت ذاتی خود به عنوان یکی از اعضای مهم ستاد تسهیلات سفر با تمام ظرفیت اجرایی و عملیاتی در این عرصه حضور دارد.

کد خبر 2028025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha