۱۴ فروردین ۱۳۹۲، ۱۴:۴۹

از مجموع 175 هزار مسافر/

بیش از 700 مسافر نوروزی فرم اهدای عضو پر کردند

بیش از 700 مسافر نوروزی فرم اهدای عضو پر کردند

اراک - خبرگزاری مهر: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی اهدای عضو را امری خداپسندانه دانست و گفت: ۷۱۷ نفر از مسافران در ایام نوروزی فرم اهدای عضو را تکمیل کرده و برای این امر خیرقدم گذاشتند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی سلیمی  افزود: از تعداد  175هزار مسافر نوروزی که به پایگاه های جمعیت هلال احمراستان مرکزی مراجعه کردند 717 نفر این فرمها را تکمیل و تحویل این جمعیت داده اند.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت ۵۴۲ نفر نیز عضو جوانان جمعیت هلال احمر شدند.

 سلیمی با اشاره به خدمات هلال احمر به مسافران نوروزی گفت: هشت هزار و ۴۱۹ نفر به خیمه های نماز، یک هزار و ۸۹۷ نفر به فضاهای دوستدار کودک و ۱۰ هزار و ۱۹۲ نفر به ایستگاه سلامت جمعیت هلال احمر استان مرکزی مراجعه کردند.

وی خاطر نشان کرد: در این مدت توسط ۶۵۲ نفر از اعضای جمعیت هلال احمر استان مرکزی ۱۴۰ هزار و ۲۹۵ بروشور بین مسافران نوروزی توزیع شد.

کمک به مصدومان در این ایام

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی از کمک به مصدومان در این ایام خبر داد و اظهارداشت: تا کنون به ۱۵۱ مورد حادثه در بخش جاده، خدمات حضوری، شهری و کوهستان توسط این جمعیت رسیدگی شده است.

وی افزود: در مجموع این حوادث به ۷۹۵ نفر آسیب دیده خدمات مورد نیاز امدادی ارائه، ۴۴ بسته غذایی و زیستی توزیع و زمینه اسکان ۳۴ نفر نیز فراهم شد.

سلیمی با بیان اینکه یک فروند بالگرد در پایگاه این جمعیت برای ارائه خدمات امدادی در مواقع اضطراری مستقر شده است تصریح کرد:  ۱۸ دستگاه آمبولانس،۷ دستگاه خودروی کمک دار پشتیبانی کننده و یک فروند بالگرد در مواقع اضطراری به سانحه دیدگان احتمالی امداد رسانی می کنند.

وی با اشاره به اینکه هلال احمر، آتش‌نشانی و اورژانس آمادگی کامل برای بازگشت مسافران را دارند، اظهار داشت:۱۰پایگاه راهنمایی ثابت، شش پست سیار و دو پایگاه موقت امداد و نجات نوروزی در مبادی شهرستانهای استان مرکزی مستقر شده است.

این مقام مسئول تقویت دستگاه‌های امدادی و اجرایی را در راستای تسهیل ارائه خدمات به مسافران عنوان و تصریح کرد: نیروهای اجرایی مجموعه کمیته امور امدادی و درمان در آماده‌ باش کامل هستند.

وی در پایان متذکر شد: با توجه به اینکه طی سه روز آینده شاهد بازگشت مسافران به شهرهای خود خواهیم بود، مجموعه دستگاه‌های استان با جدیت بیشتری وظایف خود را دنبال خواهند کرد.


 

 

کد خبر 2025414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha