۱۹ اسفند ۱۳۹۱، ۱۲:۱۶

سلیمی خبر داد:

۲۵ اسفند ماه، آغاز طرح امداد و نجات نوروزی استان مرکزی/استقرار 2 پایگاه در نقاط حادثه خیز

۲۵ اسفند ماه، آغاز طرح امداد و نجات نوروزی استان مرکزی/استقرار 2 پایگاه در نقاط حادثه خیز

اراک-خبرگزاری مهر: مدیر عامل جمعیت هلال احمر و معاون كميته امدادی ستاد تسهيلات سفر استان مرکزی از آغاز طرح ملی امداد و نجات نوروزی از ۲۵ اسفند ماه جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر٬ مرتضی سليمی افزود: طرح ملی امداد و نجات نوروزی از ۲۵ اسفند ماه جاری آغاز و تا ۱۴ فروردین سال ۹۲ به مدت ۲۰ روز ادامه دارد.

وی با بیان اینکه طرح ملی امداد و نجات نوروزی با هدف افزایش آمادگی توان امدادگران در حوزه امداد و نجات برگزار خواهد شد٬ گفت: این طرح جهت پاسخگویی سریع به آسیب‌ دیدگان ناشی از حوادث جاده‌ای٬ ایجاد امنیت و اطمینان خاطر برای مسافران نوروزی برگزار خواهد شد.

استقرار 2 پایگاه در نقاط حادثه خیز

معاون كميته امدادی ستاد تسهيلات سفر استان مرکزی اظهار كرد: با اجرای این طرح ۱۰ پايگاه ثابت، ۶ پايگاه سیار و دو پست موقت در گردنه حادثه خیز گیان و ابراهیم‌آباد در استان مركزی به ارائه خدمات می‌پردازند.

سلیمی اسكان آسیب‌دیدگان و تحویل اقلام امدادی به در راه‌ ماندگان در حوادث جاده‌ای، ارائه خدمات درمانی در پست‌های منتخب توسط پزشك و پرستار در طول طرح، ارائه آموزش‌های امدادی به مسافران و برقراری پست امداد هوایی به مدت یك هفته در سطح استان را از در راستای ارائه خدمات امدادی مطلوب‌تر عنوان کرد.

وی خاطر نشان کرد: اعضای امور جوانان جمعيت هلال احمر استان مركزی همچون سنوات گذشته با  آمادگی کامل به استقبال اين طرح می روند.

اجرای سيزدهمين مرحله طرح راهنمايی مسافرین نوروزی

معاون كميته امدادی ستاد تسهيلات سفر استان مرکزی همچنین از آمادگی كامل جوانان عضو جمعیت هلال احمر استان مرکزی جهت اجرای سيزدهمين مرحله طرح راهنمايی مسافرین نوروزی سال ۹۲ خبر داد.

سليمی ادامه داد: طرح راهنمايی مسافران نوروزی از 25 اسفند ماه آغاز و تا 14 فروردین 92 به مدت ۲۰روز برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برپایی تعداد ۱۶ پست راهنمايی و ۵ پست خيمه نماز در سطح استان٬ تصریح کرد: امسال ۶۴۰ نفر روز از اعضای جوان در این طرح آماده خدمت رسانی به هموطنان هستند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی هدف از اجرای طرح راهنمايی مسافران نوروزی را غنی سازی اوقات فراغت جوانان در ايام تعطيل، كمك به انجام سفری ايمن، كمك به آسايش و آرامش مسافرين، ترويج فرهنگ نوعدوستی و مهر ورزی در بين جوانان برپايه مفاهيم دينی و اسلامی عنوان کرد.

با شعار «راهنمايان جوان، ايمنی و آرامش» به استقبال مسافران می رویم

سليمي افزود: اقدامات اداری شامل تشكيل ستاد و دبيرخانه طرح ‏‏ِ، صدور ابلاغ اعضای ستاد اجرایی مطابق با چارت دستور العمل، هماهنگی و مكاتبه با ادارات و سازمان ها جهت همكاری، ثبت نام دو برابر ظرفيت اعضا برای طرح راهنمايی مسافرين نوروزی و برگزاری آزمون ورودی جهت طرح و انتخاب و برگزاری کلاس آموزشی و توجیهی اعضای برتر جهت پست ها از كارهای انجام شده است.

وی همچنين اقدامات پشتيبانی انجام گرفته شامل برآورد و ارزيابی امكانات موجود از سال گذشته، سفارش و خريد تجهيزات مورد نياز پست ها برای سال جديد اعم از چادرسازمان جوانان، خيمه نماز، كاور و اسپيلت، طراحی و چاپ  بروشور، بنر و اقدامات تبليغاتی ديگر را از جمله اقدامات انجام شده جهت برگزاری هر چه بهتر طرح عنوان كرد.

معاون كميته امدادی ستاد تسهيلات سفر استان مرکزی در پایان تصریح کرد: امسال راهنمايان مسافرين نوروزی با شعار «راهنمايان جوان، ايمنی و آرامش» به استقبال مسافران می روند.

کد خبر 2014571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha