بوشهر - خبرگزاری مهر: استاندار بوشهر گفت: همه امکانات استان بوشهر برای کمک به زلزله‌زدگان شهرستان دشتی بسیج شده‌اند.

فریدون حسنوند در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تسلیت به مناسبت در گذشت تعدادی از هموطنان در شهرستان دشتی، اظهار داشت: با توجه به شدت بالای این زمین لرزه، عمق فاجعه افزایش یافت و شاهد تخریب منازل بسیاری در مناطق زلزله‌زده و کشته‌شدن 37 نفر و بیش از 850 مجروح هستیم.

وی با اشاره به اعزام دستگاه‌های مختلف امدادی به محل حادثه، تصریح کرد: اولویت اول ما خدمات‌رسانی به افراد حادثه دیده و در مرحله بعد اسکان مردم و حادثه دیدگان این حادثه و همچنین برقراری امنیت و حفظ اموال حادثه‌دیدگان در این منطقه است.

استاندار بوشهر اضافه کرد: مرحله نخست عملیات کمک به حادثه‌دیدگان امشب با بیرون کشیدن آسیب دیدگان به پایان رسید و مرحله دوم نیز از فردا و با روشن شدن هوا برای کمک به حادثه‌دیدگان آغاز خواهد شد.

وی به میزان تخریب منازل مسکونی در مناطق حادثه دیده نیز اشاره کرد و افزود: 700واحد مسکونی به طور کامل تخریب شده و بیش از 100 منزل مسکونی نیز بین 30 تا 40 درصد آسیب دیده است.

حسنوند ادامه داد: همه سازمان‌ها و ادارات استان بوشهر برای کمک به مناطق آسیب دیده بسیج شده‌اند و برای هر گونه کمک به مردم آسیب دیده از زلزله آماده هستند.

وی تصریح کرد: عمده افراد زخمی به بیمارستان‌های بوشهر اعزام شده‌اند و بیمارستان شهر خورموج را برای ارائه خدمات به آسیب دیدگان تخلیه شده است.

وی با اشاره به حضور رئیس ستاد مدیریت بحران کشور و همچنین رئيس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر در مناطق آسیب دیده، افزود: نشست کمیته بحران امشب برگزار می شود و برای آواربرداری و اسکان موقت اسیب دیدگان زمین لرزه تصمیم گیری می‌شود.