شاهرود-خبرگزاری مهر: رئيس جمهور در دور جدید سفرهای استانی خود، امروز میهمان هم‌استانی‌های خود شده و یکصد و یکمین سفر استانی هیئت دولت را به سمنان اختصاص داده و در ادامه سفر ميهمان مردم شهرستان شاهرود خواهد بود.

یک دانشجوی بسطامی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: اختصاص اولین دور از چهارمین سفر هیئت دولت به استان سمنان و حضور شخص رئیس جمهور در شهرستان شاهرود، عمق توجه دولت به این شهرستان را که به فرموده رهبر معظم انقلاب "شهر معلمان دین و اخلاق " است را نشان مي‌دهد.  

حسین مهاجر افزود: در همين راستا مي توان برای آينده مردم بخش بسطام اميدوار بوده و شاهد باشيم كه با اعلام ارتقای بسطام به شهرستان، حماسهای دیگر توسط محمود احمدی نژاد برای تشکیل شهرستانی جدید در این منطقه بوجود آید.

مردم بسطام انتظار دارند تا دولت عدالت محور اميدواري مردم بسطام را به واقعیت مبدل کند

وی تاکید کرد: مردم بسطام انتظار دارند که دولت عدالت محور با وجود پتانسيلهاي عظيم و بي نظير در اين خطّه، اميدواري آنها را به واقعیت مبدل کند.

 مهاجر تاکید کرد: از اصلي ترين مطالبات مردم بسطام از رئيس جمهور و دولت، توجه ويژه به موضوع ارتقاء این بخش به شهرستان است، مردم اين ديار در سالهای اخير، شاهد مهرورزی دولت با بخشهای مختلف استان برای ارتقاء به شهرستان بوده اند لذا وجود برخی اختلاف سلیقه ها که مانع تحقق خواسته مردم بسطام شده، آنها را دچار غمي بزرگ کرده است.

وی ادامه داد: انتظار بر حق مردم ما اين است كه شخص احمدي نژاد با تشكيل كميتهاي ويژه، شخصاً بر روند اقدامات مربوط به ایجاد شهرستان بسطام مديريت و نظارت كرده و مانع دخالت کسانی که با نظرات غير كارشناسي و غير عملي در سر راه خواست مردم قرار گرفته اند، شوند.

سفرهای استانی دولت کار عاقلانه است

رئیس شورای اسلامی شهر بسطام نیز در این باره گفت: انجام سفرهای استانی دولت کار عاقلانه است که خوشبختانه مردم شهرستان شاهرود با حضور خود این مسئله را به اثبات خواهند رساند.

محمد هاشم حسنی افزود: با عنایت به سخنان رهبر معظم انقلاب، سفرهای استانی جز کارهای خوب دولت است که باعث برقراری ارتباط مستقیم بین مردم و مسئولان اجرایی می شود.

  وی تصریح کرد: ایجاد تحرک بین مدیران اجرائی استانها بوسیله سفرهای استانی کار خوبی است که بعنوان یادگار دولتهای نهم و دهم برای همیشه در تاریخ ثبت خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر بسطام ادامه داد: حضور اقشار مختلف مردم اعم از مرد و زن، پیر و جوان، خرد و کلان، روستایی و شهری و دانشجویان در مراسم استقبال از وی خود گواهی بر این مدعاست.

 حسنی گفت: گرانی‌ها و مشکلات اقتصادی بر مردم فشار می آورد ولی این امر باعث نمی شود که تلاشهای چندین و چند ساله دولت عدالت محور تحت الشعاع قرار گیرد، از دولت انتظار داریم همچون گذشته نگذارد اثرات منفی تحریمها در زندگی مردم بروز و ظهور پیدا کند.

  وی اضافه کرد: اگر مشکلات اعتباری دولت بوجود نمی آمد و مصوبه های دور سوم نیز بطور کامل عملی میشد، مردم تاثیرات خوب سفرهای استانی را بیشتر از پیش لمس می کردند.

امیدواریم سفرهای استانی هیئت دولت تحت تاثیر تبلیغات انتخاباتی قرار نگیرد

یک شهروند کلاته‌خیج از توابع شهرستان شاهرود، نیز در این گفتگو، اظهار داشت: برخی مصوبات سفرهای استانی به هر دلیلی اجرایی نشده و یا نیمه تمام مانده است لذا شایسته است همان گونه که مقام معظم رهبری فرموده اند دولت صادقانه با مردم سخن بگوید و دلایل اجرا نشدن آنها را نیز برای مردم بیان کند.

وی افزود: بی تردید مردم نجیب و شریف ما از صداقت مسئولانشان لذت خواهند برد و کمبود هایی که در آن تقصیری در کار نباشد خواهند بخشید.

چهارمین دور سفر هیئت دولت تحت تاثیر تبلیغات زود هنگام انتخابات قرار نگیرد

این شهروند کلاته‌خیجی تصریح کرد: انتظار داریم چهارمین دور سفر هیئت دولت تحت تاثیر تبلیغات زود هنگام انتخابات قرار نگیرد چون این گونه تحرکات از چشمان تیزبین مردم مغفول نخواهد ماند.

عرب عامری ادامه داد: امیدواریم همچون گذشته وجهه کار و تلاش و خدمت به مردم محور صد و یکمین سفر استانی هیئت دولت باشد و رئیس جمهوری در این سفر به دردهای عمده مردم مانند گرانی، تورم، کاهش قدرت خرید، بیکاری و ... گوش بدهند.

وی با انتقاد از وضعیت بیکاری جوانان بویژه تحصیل کردگان این شهرستان اذعان داشت: شاهرود در بحث اشتغال دارای مشکلات خاص خود است  لذا انتظار داریم رئیس جمهوری نسبت به تحقق مصوبات سفرهای قبلی مانند خودروسازی و ....  حساسیت ویژهای نشان دهد.

مصوب دور دوم سفر دولت پیراومن گردشگری شاهرود بلاتكلیف و در حد یک نام باقی مانده است

این شهروند ادامه داد: تاكنون کوچکترین اقدام موثری برای بخش گردشگری شاهرود صورت نگرفته و منطقه نمونه گردشگری بسطام مصوب سفر استانی دور دوم دولت بلاتكلیف و تنها در حد یک نام باقی مانده است.

عرب عامری تصریح كرد: رئیس جمهوری برای حل  مشکلات شاهرود از اهل آن سوال و اطلاعات دقیق را دریافت کنند، نه این که قولی را بدهند و استان را ترک کنند.

وی اضافه کرد: کشاورزان بسطامی از نحو دریافت کود و سم خود گلایه مند هستند و از قیمت پایین محصولات کشاورزی خود که از حضور دلالان در این عرصه نشات می گیرد، ناراضی هستند.

این شهروند در پایان گفت: انتظار می رود رئیس جمهوری به این مشکلات توجه اساسی و برای حل آنها تصمیمات ویژه ای بگیرند.