دامغان– خبرگزاری مهر: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: پرداخت عادلانه اعتبارات بهداشت و درمان سرلوحه کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار دارد و به صورت ویژه به این موضوع پرداخته خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسن طریقت منفرد عصر پنجشنبه در نشست شورای اداری شهرستان دامغان ضمن تاکید بر اینکه پرداخت عادلانه اعتبار بهداشت و درمان سرلوحه کار وزارت بهداشت است، اظهار داشت: استفاده از امکانات و بهره وری از آن در حوزه بهداشت و درمان باید افزایش پیدا کند و به خوبی از آن استفاده شود.

وی یادآور شد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مطابق با قوانین و مقررات حرکت می کند و می کوشد در بحث سلامت و بهداشت و درمان در جامعه به خوبی گام بردارد.

استفاده بهینه از منابع و اعتبارات در راستای مقابله با تحریم ها

مقام عالی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطر نشان ساخت: یکی از اهداف و برنامه های این وزارتخانه در سالجاری این است که پول و اعتبار در اختیار خدمت قرار گیرد و به خوبی از این اعتبارات در حوزه سلامت و بهداشت و درمان به کارگیری شود.

طریقت منفرد اضافه کرد: استفاده بهینه از منابع و اعتبارات باید در مقابل تحریم ها بکارگرفته شود و انجام این کار پاسخی محکم به تحریم های دشمن است.

وی گفت: با توجه به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال حماسه سیاسی و اقتصادی باید کوشید در بحث تقویت اقتصاد جامعه بیش از گذشته تلاش و از این طریق به رشد و شکوفایی جامعه همراه با اقتصاد خوب و مقاوم کمک کنیم.

کمبود امکانات بهداشتی درمانی مهمترین مشکلات دامغان در حوزه بهداشت و درمان

 نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست اظهار داشت: کمبود امکانات بهداشتی درمانی مهمترین مشکلات این شهرستان است.

عبدالرحمان رستمیان یادآور شد: بحث سلامت و بهداشت و درمان یکی از موضوعات مهم جامعه بوده که دولتمردان باید به این موضوع به صورت ویژه بپردازند.

وی تصریح کرد: توجه به مسائل و مشکلات جامعه باید یکی از وظایف دولت باشد تا از این طریق بتواند مشکلات و گرفتاری های مردم را کاهش دهد.

عضو کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: خدمت به مردم باید در سرلوحه کار مسئولان قرار گیرد و مسئولان مردم را از خود بدانند ودر جهت رفع مسائل و مشکلات آنان گام بردارند.

رستمیان یادآور شد: دولت باید طوری سیاست گذاری کند که مردم کشور به صورت عادلانه از امکانات و امتیازات برخوردار شوند.

وی گفت: امیدواریم سفر دور چهارم دولت به استان سمنان ثمرات خوبی داشته باشد و از این ثمرات مردم بهره مند شوند.

دولت در ایجاد دانشکده علوم پزشکی دامغان همکاری کند

امام جمعه دامغان نیز در این جلسه از دولت خواست در ایجاد دانشکده علوم پزشکی به عنوان یکی از نیازهای اساسی این شهرستان در حوزه بهداشت ودرمان همکاری کند.

حجت الاسلام سید محمود ترابی اضافه کرد: با ایجاد دانشکده علوم پزشکی دامغان نیازهای اساسی حوزه بهداشت و درمان این شهرستان نیز برطرف می شود.

وی خاطرنشان ساخت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید خدمات بهداشتی و درمانی خود را گسترش دهد و از این طریق به مردم خدمت کند.

امام جمعه دامغان ضمن تاکید بر اینکه حضور دولتمردان در قالب سفرهای استانی بسیار خوب بوده است گفت: مردم باید از انجام این سفرها نفع ببرند.

وجود 15 هزار دانشجو در دامغان از امتیازات خوب در حوزه آموزش عالی

فرماندار شهرستان دامغان نیز در این نشست به وجود شش مرکز آموزش عالی اشاره داشت و افزود: در این مراکز 15 هزار دانشجو در حال تحصیل هستند.

مرتضی علی آبادی با اشاره به اینکه شهرستان دامغان یکی از شهرستان های مذهبی و فرهنگی مطرح کشوراست، خاطرنشان ساخت: وجود دو حوزه علمیه برادران و خواهران و تحصیل 600 طلبه دراین مراکز بیانگر این امر است.

وی به وجود کریدور شمال به جنوب کشور در شهرستان دامغان اشاره داشت و افزود: اتصال بندر امیرآباد در استان مازندران به بندر عباس با ایجاد و راه اندازی این کریدور از طریق این شهرستان یکی از امتیازات در حوزه مواصلات ارتباطی جاده ای محسوب می شود.

کمبود پزشک متخصص و سرانه پزشکی عمده ترین مشکلات مردم دامغان

نماینده دولت در شهرستان دامغان تصریح کرد: یکی از مشکلات مردم شهرستان دامغان در حوزه بهداشت ودرمان کمبود پزشک متخصص و سرانه پزشکی بوده که مردم برای درمان خود در مواقع مورد نیاز به شهرهای همجوار سفر می کنند.

وی اضافه کرد: در جریان سفر مقام عظمای ولایت در سال 85 به شهرستان دامغان بیمارستان 160 تختخوابی ولایت مصوب شد و این بیمارستان با عنایات و توجهات معظم له به مردم این شهرستان تکمیل و در اختیار مردم قرار گرفت.

نماینده دولت در شهرستان دامغان به سفر دور چهارم هیئت دولت به این شهرستان اشاره داشت و گفت: انجام سفرهای دولت به استان ها یک حرکت انقلابی بوده که از سوی دولت های نهم و دهم اجرا شد و امیدواریم که مردم از این سفرها به خوبی بهره مند شوند.

به گزارش مهر، درنشست شورای اداری شهرستان دامغان جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی مسائل و مشکلات شهرستان دامغان را با محمدحسن طریقت منفرد وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نماینده تام الاختیار دولت در دور چهارم سفر هیئت دولت به استان سمنان مطرح و خواستار حل موارد مطروحه شدند.

 وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی امروز پنجشنبه در قالب دور چهارم سفر هیئت دولت به استان سمنان به شهرستان دامغان سفر کرد و در جریان این سفر از بیمارستان های برادران رضایی و ولایت نیز بازدید و از روند فعالیت ها و اقدامات آن ها مطلع شد.