دامغان-خبرگزاری مهر: فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان از اخلاص و پاکی به عنوان ویژگی ممتاز شهدای انقلاب اسلامی ایران یاد کرد و افزود: شهدا با شهادت خود ما را بیدار و هوشیار کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علی استاد حسینی شامگاه چهارشنبه در مراسم گرامیداشت سردار شهید مهندس حاج حسن شاطری در تالار خوارزمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان اخلاص و پاکی را از مهمترین ویژگی های ممتاز شهدای اسلام و انقلاب دانست و اظهار داشت: یکی از وظایف ما جاماندگان از شهدا این است که ادامه دهنده خوبی برای راه ایشان باشیم.

وی اضافه کرد: شهدا با شهادت خود ما را بیدار و هوشیار کردند و فهمیدیم که خط و راه اسلام چه بود و به دنبال چه بودند و درس شهادت را از ایشان آموختیم.

این فرمانده دوران 8 سال دفاع مقدس، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره 222 هزار شهید کشور، سه هزار شهید استان سمنان و شهید مهندس حاج حسن شاطری افزود: شهید مهندس حاج حسن شاطری در راه و مسیر خدمت به دین، امام و انقلاب اسلامی بود و خود را وقف خدمت به مردم و محرومان کرد.

وی تصریح کرد: شهدا تاثیر گذار جامعه هستند و شهدای ما به امام و انقلاب عشق می ورزیدند و به آن افتخار می کردند.

استاد حسینی اضافه کرد: شهادت برای ملت ایران یک افتخار به حساب می آید و نام شهید مهندس حاج حسن شاطری امروز در جهان و ایران درخشید و این شهید با نوشیدن شربت شهادت به اهداف خود رسید و سرافراز شد.

فرمانده سپاه استان سمنان یادآور شد: اطاعت از ولایت فقیه از مهمترین نکات توصیه شده شهدا به ملت ایران بود و برآن تاکید داشتند که همیشه پیرو ولایت فقیه باشیم و لحظه ای از این عمود خیمه غافل نشویم.

استاد حسینی به بحث انتخابات یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره داشت و افزود: با توجه به نامگذاری سالجاری از سوی مقام معظم رهبری به نام "سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی" باید با مشارکت حداکثری بتوانیم حماسه ویژه ای را در روز 24 خرداد خلق کنیم.

وی ضمن تاکید بر اینکه باید بکوشیم در انتخابات آتی با بهره گیری از رهنمودهای رهبری انقلاب اسلامی بتوانیم دشمن را بار دیگر مایوس و افتخاری بزرگ را به ثبت برسانیم، گفت: حضور ملت ایران در پای صندوق های اخذ رای نشانه ادامه راه شهدا و تبعیت و بیعت با امام و رهبری است.

در این آیین از خانواده شهید مهندس حاج حسن شاطری و همسر و مادر شهید مسلم و علی غریب بلوک تجلیل به عمل آمد.

این مراسم به مناسبت سالروز وفات حضرت ام البنین (س) و همزمان با روز تکریم همسران و مادران شهید از سوی حوزه بسیج دانشجویی شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان برگزار شد.