۴ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۲۱:۵۶

همزمان با سالروز وفات حضرت ام البنين(ع)/

76 مادر و همسر شهيد سرخه تجليل شدند

76 مادر و همسر شهيد سرخه تجليل شدند

سرخه-خبرگزاری مهر: همزمان با سالروز وفات حضرت ام البنين(ع) از 76 مادر و همسر شهيد شهرستان سرخه تجليل شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم تجليل از مادران و همسران 76 شهيد شهرستان سرخه عصر چهارشنبه با حضور خانواده هاي شهدا، مسئولان محلي، روحانيان و طلاب و جمعي از مردم برگزار شد.

مسئول حوزه نمايندگي ولي فقيه در سپاه شهرستان سمنان در اين مراسم با تجليل از مقام مادران شهداء گفت: با تامل در سيره حضرت ام البنين(ع) به شاخصه هايي نظير معرفت و شناخت به ساحت امام زمان خود، صبر، بردباري و تربيت فرزنداني سالم مي توان پي برد که در زندگي اجتماعي زنان امروز بسيار ضروري و هم است.

حجت الاسلام محمد تقي خيري گنجي همچنين با اشاره به شاخصه ولايت مداري و ولايت محوري در زندگي حضرت ام البنين(ع) افزود: تبعيت محض از همسري چون حضرت علي(ع) حتي در شرايط سخت و دشوار حکايت از آن دارد که انسان بايد برابر ولي فقيه زمان خود مطيع و فرمانبردار  باشد.

وي اظهار داشت: ام البنين(س) از طايفه اي است که در بين قبيله هاي عرب زبانزد خاص و عام بود و شجاعت آنها امري ذاتي بود.

خيري گنجي اضافه کرد: شهيد ثاني درباره اين بانوي بزرگوار مي فرمايد "ام البنين(س) از بانوان با معرفت، پرفضيلت، خوش بيان و از خانواده اصيل است".

مسئول کانون فرهنگي تبليغي شهرستان سرخه نيز در اين مراسم از خانواده شهدا به عنوان حاميان ولايت و وارثان نظام و انقلاب ياد کرد و گفت: تجليل از مقام شامخ مادران و همسران شهيد، تجليل از خود شهدا است.

حجت الاسلام صادق بخشي ضمن تسليت سالروز وفات حضرت ام البنين(ع) افزود: ايشان شخصيتي بود که با ولايت‌مداري، اوج گذشت و فداركاري در راه مولا و سرور خويش حضرت امام حسين (ع) به عنوان الگو سرمشق بانوان مسلمان قرار گرفت.

وي تصريح کرد: ظرفيت بالاي حضرت ابوالفضل عباس(ع) و سه برادر بزرگوار ديگر ايشان، نتيجه درس هايي است که حضرت ام البنين(ع)  به آنان داده است.

مسئول کانون فرهنگي تبليغي شهرستان سرخه اضافه کرد: بايد تلاش کنيم منش و روش اين بانوي بزرگوار را در زندگي پياده کرده تا شاهد رشد و بالندگي و شکوفايي کمي و کيفي در تمام سطوح و اقشار جامعه به ويژه نسل جوان و نوجوان باشيم.

در پايان اين مراسم که با حضور فرماندار، فرمانده سپاه، امام جمعه موقت شهرستان سرخه و همچنين مسئول حوزه نمايندگي ولي فقيه در سپاه شهرستان سمنان برگزار شد، از 76 تن مادران و همسران شهداي اين شهرستان با تقدیم لوح تقدير و هدایا تجليل شد.

کد خبر 2040340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha