۴ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۴:۲۰

حجت الاسلام شکری:

اسلام بدون شهادت تجلي و نورانيت نخواهد داشت

اسلام بدون شهادت تجلي و نورانيت نخواهد داشت

شاهرود-خبرگزاری مهر: مدير کل تبليغات اسلامي استان سمنان با تاکید بر اینکه خون شهدا و دعاي مادران ضامن استمرار و پايداري نظام جمهوري اسلامي است، گفت: اسلام بدون شهادت تجلي و نورانيت نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علي شکري پیش از ظهر چهارشنبه در مراسم تجليل از مادران شهداي روحاني شاهرود همزمان با سالروز وفات حضرت ام البنين(ع) در محل این اداره کل افزود: دين اسلام با شهيد و شهادت استمرار پيدا کرده و اسلام بدون شهادت تجلي و نورانيت نخواهد داشت.

وي اظهار داشت: اگر شهادت را از دين اسلام جدا کنيم همانند ساير اديان الهي، چيزي از آن باقي نخواهد ماند و مثل مسیحيت و يهود پويايي و اميد در آن از بين مي رود.

مدير کل تبليغات اسلامي استان سمنان با بيان اينکه اگر انسان مي خواهد به سعادت برسد بايد در اين دنيا اعمال صالح انجام دهد گفت: شهادت بالاترين و برترين عمل صالح است و انسان در اين مرحله بهترين سرمايه خدا را در راه دين فدا مي کند.

شکري تصريح کرد: هيچ دوره اي باب شهادت بسته نمي شود و ميدان هاي دفاع از اسلامي هميشه باز است.

وي با بیان اینکه حضرت علي (ع) اولين شهيد محراب است افزود: اگر به تاريخ انقلاب اسلامي نيز نگاه کنيم، حضرت امام (ره) فرزند ارشد خود را تقديم انقلاب کرده است.

مدير کل تبليغات اسلامي استان سمنان در بخش ديگري با بيان اينکه يکي از عوامل مهم ماندگاري آيين مقدس اسلام و معارف ديني، حضور عالمانه و روحانيت دلسوخته به مکتب انسان ساز اسلام بوده، اظهار داشت: با نگاهي به صفحات تاريخ اسلام و به ويژه تاريخ تشيع در مي يابيم که اگر روحانيت در تاريخ 1400 ساله اسلام خالصانه و مجاهدانه در صحنه نبود امروز نام و نشاني از اسلام علوي و فاطمي باقي نمي ماند.

شکري تصريح کرد: تاريخ انقلاب اسلامي ايران نمونه اي از حضور و ايثار روحانيت در عصر حاضر است که به رهبري اين قشر شکل گرفت و انقلابي عظيم در دنيا به وجود آورد.

وي ادامه داد: در طول هشت سال دفاع مقدس نيز رزمندگان روحاني در جبهه هم در نشر و بسط معارف دين و در صحنه هاي رزم جان فشاني کردند.

در ادامه مادران شهداء به بيان دغدغه هاي خود پرداختند.

وضعيت بي حجابي در شهر، وضعيت نامناست حجاب و عفاف در دانشگاه ها و مراکز آموزشي از جمله اين دغدغه ها بود.

در پايان اين مراسم با تقدیم لوح تقدير و هدایا از مادران شهدا تجليل شد.

 

کد خبر 2039947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha