نمایشنامه «موسیقی مجلسی» نوشته آرتور کوپیت با ترجمه عاطفه پاکبازنیا توسط نشر افراز منتشر شد و در نمایشگاه کتاب تهران عرضه خواهد شد. قرار بود این کتاب در بهمن‌ماه به بازار نشر بیاید.

عاطفه پاکبازنیا مترجم در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: کتاب «موسیقی مجلسی» که نمایشنامه‌ای تک پرده از آرتور کوپیت است، به تازگی توسط نشر افراز به چاپ رسیده است. این اثر برای اولین بار در سال 1962 منتشر شده و از نمایش های تاثیرگذار در برادوی بوده است.

وی افزود: نمایشنامه درباره 8 شخصیت زن مشهور تاریخ است که همه در یک تیمارستان گرد هم آمده‌اند. این 8 تن از یک حمله ذهنی که در تصورشان دارند، واهمه دارند و فکر می کنند قرار است از سوی مردان به آنها حمله شود. اما این 8 شخصیت، آن 8 زن مشهور تاریخ نیستند، بلکه خودشان را به جای آنها، جا زده‌اند. ژاندارک، ملکه اسپانیا، همسر موتزارت و ... برخی از این شخصیت‌ها هستند که زن‌های نمایشنامه خود را به جای آنها زده‌اند.

این مترجم درباره نویسنده اثر گفت: آرتور کوپیت، نمایشنامه‌نویس آمریکایی است که 2 بار به خاطر نمایشنامه‌های «سرخ پوست‌ها» و «بال‌ها» نامزد جایزه پولیتزر شده است. او 3 بار هم نامزد جایزه تونی شده و یک بار جایزه ورنون رایس را برای نمایشنامه «اوه پدر، پدر بیچاره ...» برده است. ترجمه «موسیقی مجلسی» زیر نظر نویسنده انجام شد و به تازگی چاپ شده است.

پاکبازنیا گفت: کتاب به تازگی از چاپخانه خارج شده و اعلام وصول آن هم آمده است. این نمایشنامه طی روزهای برپایی نمایشگاه کتاب تهران عرضه خواهد شد.