۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۰:۲۸

نمایشنامه آرتور کوپیت با زنان متوهم‌اش سرانجام به بازار کتاب آمد

نمایشنامه آرتور کوپیت با زنان متوهم‌اش سرانجام به بازار کتاب آمد

نمایشنامه «موسیقی مجلسی» نوشته آرتور کوپیت با ترجمه عاطفه پاکبازنیا توسط نشر افراز منتشر شد و در نمایشگاه کتاب تهران عرضه خواهد شد. قرار بود این کتاب در بهمن‌ماه به بازار نشر بیاید.

عاطفه پاکبازنیا مترجم در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: کتاب «موسیقی مجلسی» که نمایشنامه‌ای تک پرده از آرتور کوپیت است، به تازگی توسط نشر افراز به چاپ رسیده است. این اثر برای اولین بار در سال 1962 منتشر شده و از نمایش های تاثیرگذار در برادوی بوده است.

وی افزود: نمایشنامه درباره 8 شخصیت زن مشهور تاریخ است که همه در یک تیمارستان گرد هم آمده‌اند. این 8 تن از یک حمله ذهنی که در تصورشان دارند، واهمه دارند و فکر می کنند قرار است از سوی مردان به آنها حمله شود. اما این 8 شخصیت، آن 8 زن مشهور تاریخ نیستند، بلکه خودشان را به جای آنها، جا زده‌اند. ژاندارک، ملکه اسپانیا، همسر موتزارت و ... برخی از این شخصیت‌ها هستند که زن‌های نمایشنامه خود را به جای آنها زده‌اند.

این مترجم درباره نویسنده اثر گفت: آرتور کوپیت، نمایشنامه‌نویس آمریکایی است که 2 بار به خاطر نمایشنامه‌های «سرخ پوست‌ها» و «بال‌ها» نامزد جایزه پولیتزر شده است. او 3 بار هم نامزد جایزه تونی شده و یک بار جایزه ورنون رایس را برای نمایشنامه «اوه پدر، پدر بیچاره ...» برده است. ترجمه «موسیقی مجلسی» زیر نظر نویسنده انجام شد و به تازگی چاپ شده است.

پاکبازنیا گفت: کتاب به تازگی از چاپخانه خارج شده و اعلام وصول آن هم آمده است. این نمایشنامه طی روزهای برپایی نمایشگاه کتاب تهران عرضه خواهد شد.

کد خبر 2043639

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha