۴ دی ۱۳۹۱، ۸:۲۸

پاکبازنیا به مهر خبر داد:

نمایشنامه «موسیقی مجلسی» آرتور کوپیت بهمن‌ماه به بازار می‌آید

نمایشنامه «موسیقی مجلسی» آرتور کوپیت بهمن‌ماه به بازار می‌آید

نمایشنامه «موسیقی مجلسی» نوشته آرتور کوپیت به زودی و طی روزهای بهمن‌ماه امسال با ترجمه عاطفه پاکبازنیا به بازار نشر عرضه خواهد شد.

عاطفه پاکبازنیا مترجم در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: داستان نمایشنامه «موسیقی مجلسی» در سال 1938 جریان دارد و در مورد 8 زن مشهور از نسل‌های مختلف است که دور هم جمع شده‌اند و احساس می‌کنند که قرار است از طرف مردها حمله‌ای به سویشان صورت بگیرد. بنابراین شروع به ذهنیت‌سازی براساس دیدگاه‌های خودشان می‌کنند.

وی افزود: آرتور کوپیت نویسنده این اثر برنده جایزه تونی است و دوبار هم نامزد جایزه پولیتزر شده است. من ترجمه آثار او را از چند سال پیش آغاز کردم و سال پیش بازگردانی‌شان را به پایان رساندم. به این ترتیب این نمایشنامه‌ها به ترتیب و به صورت هرسال یک نمایشنامه توسط انتشارات افراز به چاپ رسیدند.

این مترجم گفت: «بازجویی نیک و سه‌ نمایشنامه دیگر» که شامل 4 نمایشنامه تک پرده‌ای است، سال گذشته منتشر شد، «روزی که ابلیس برای تنیس‌بازی بیرون آمد» نیز نمایشنامه دیگری از این نویسنده بود که برای نمایشگاه کتاب امسال چاپ شد و قرار است «موسیقی مجلسی» هم بهمن ماه امسال به چاپ برسد. کوپیت این نمایشنامه را در سال 1962نوشته است.

پاکبازنیا گفت: این کتاب مراحل پایانی آماده‌سازی برای چاپ را طی می‌کند و تا یک ماه دیگر توسط نشر افراز به بازار نشر عرضه خواهد شد.

کد خبر 1773604

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha