بیرجند - خبرگزاری مهر: مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اهانت به صحابه پیامبر(ص) قلب همه مسلمانان را به درد آورده است گفت: با این اقدامات انزجار شیعه و سنی از وهابیت بیشتر خواهد شد.

حجت الاسلام کاظم لطفیان در گفتگو با مهر، با اشاره به اینکه اهل سنت و تشیع هردو افق نگاهشان یکی است، گفت: در دیدگاه شیعه و سنی صحابه پیامبر(ص) دارای احترام است و کسی حق هتک حرمت به آنها را جایز نمی داند.

 وی عنوان کرد: نقد صحابه امکان پذیر است ولی تخریب صحابه راستین به هیچ عنوان جایز نیست.

 وی بیان داشت: اتفاقی که بعد از روی کار آمدن وهابیت افتاد که اهل سنت و شعیه  از  آن ضربه خورد این بود که آثار اسلامی بر جای مانده از زمان پیامبر(ص) و صحابه پیامبر(ص) به بهانه اینکه شرک است از بین رفت، بنابراین به بهانه شرک، جامعه اسلامی یعنی شیعه و اهل سنت از اماکن مذهبی مورد احترام دارد محروم می شود.

حجت الاسلام لطفیان ادامه داد: تفکر غلط  وهابیت بر این مدار حرکت می کند که  مردمی که برای زیارت به این اماکن می روند کار شرک آلودی انجام می دهند و این فضاها باید با خاک یکسان شود تا جلوی شرک گرفته شود.

وی با تاکید بر اینکه هیچ مسلمانی به قصد شرک به زیارت قبور نمی رود، عنوان کرد: زیارت قبور به نوعی آثار و پیامدهای خود سازی برای جامعه اسلامی و مسلمانان دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه این برخورد وهابیت در تفکر شیعه و اهل سنت محکوم است، تصریح کرد: اما آن چه اهمییت دارد نگاه دو گانه به موضوع صحابه رسول الله در تفکر وهابیت است.

 وی عنوان کرد: وهابیت معتقد است کسانی که همراه امیر المومنین (ع) بودند حتی اگر صحابه درجه یک پیامبر(ص) باشند باید آثار شان محو شود و این نشان از انحراف در این تفکر است.

حجت الاسلام لطفیان با بیان اینکه تعرض به مقدسات اسلام و تخریب قبور مطهر صحابه پیامبر(ص) جناب حجر بن عدی، باعث تاسف و تاثر مسلمانان جهان به خصوصا دوست داران اهل بیت(ع) شده است، گفت: این اقدام بسیار شنیع قدرت های استکباری موجب شد تا  مسلمانان پی به تفکر غلط و انحرافی وهابیت ببرند و با ماهیت پلید دشمنان اسلام آشنا می شوند و از سوی دیگر با خدمتگزاران راستینی که جان فشانی های فراوانی برای دنیای اسلام انجام داده اند نیز بیشتر آشنا شوند.

 تفرقه هدف دشمن در هتک حرمت صحابه پیامبر(ص) / لزوم وحدت بین مسلمین

وی تصریح کرد: حجربن عدی شخصیتی است که در بین دانشمندان شیعه و اهل سنت شناخته شده و ممتاز است این حرکت زشت باعث شد که این شخصیت ممتاز به جامعه اسلامی معرفی شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه در فقه همه مذاهب نبش قبر مسلمان بدون دلیل حرام است، بیان داشت: عاملین این جنایت پاسخ دهند بر چه مبنای فقهی این حرکت زشت را انجام داده اند.

 وی عنوان کرد: بر اساس گفته شاهدان عینی و خود این عاملان جنایت که جنازه ای وجود داشته است؛ اگر  جنازه ای بعد از هزار و 300 سال سالم بماند و یا کالبد آن وجود داشته باشد یا صورت قبر سالم باشد معلوم می شود صاحب این قبر حتما دارای کرامت های ویژه ای بوده است و این مسئله به حقانیت حجربن عدی ها در تاریخ شهادت خواهد داد.

 وی بیان کرد: روشن نگه داشتن شعله های اختلافات مذهبی و راه اندازی جنگ طایفه ای- فرقه ای در جهان اسلام و همچنین ایجاد شکاف در وحدت میان مسلمانان به عنوان یکی از اهداف مشخص و از پیش تعریف شده در هتک حرمت به اماکن شریف و قبور اولیاء الله است که دشمنان اسلام به دنبال آن هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مسلمانان جهان باید توجه ویژه ای داشته باشند که دشمنان اسلام این بار در صدد توطئه چینی و ایجاد تفرقه در امت اسلامی از طریق اهانت به اماکن متبرکه و قبور شریف اولیاء الله با سوء استفاده از عناصر غیرمسلمان و جاهل هستند، ادامه داد: مسلمانان  باید برای مقابله با این توطئه‌ ها با وحدت  و توجه به نقاط مشترک، تقویت و تأکید بر سرنوشت مشترک امت ‌اسلامی، آگاهی بخشیدن نسبت به دشمن مشترک و تهدیدها و حفظ حرمت مقدسات اسلامی  تهدید ات دشمنان را مهار کنند.

..............

گفتگو: فاطمه زیراچی