۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۸:۰۰

مهر گزارش می دهد؛

واکنش ائمه جماعات اهل سنت به اتفاقات سوریه/ دولت‌های اسلامی اهانت به مقدسات دینی را محکوم کنند

واکنش ائمه جماعات اهل سنت به اتفاقات سوریه/ دولت‌های اسلامی اهانت به مقدسات دینی را محکوم کنند

در پی اهانت به صحابه پیامبر اکرم (ص) ائمه جماعات اهل سنت در استان هرمزگان خواستار محکوم کردن اهانت به مقدسات دینی توسط دولت های اسلامی شدند.

به گزارش خبرنگار مهر از بندرعباس، در روزهای گذشته مرقد مطهر حضرت حجر بن عدی، صحابی حضرت رسول (ص) و حضرت علی (ع) نبش قبر شده و جسد وی به سرقت رفته است. این رفتار از سوی تروریستها موجب برافراشته شدن خشم مسلمانان جهان نسبت به توهین کفار به مقدسات شد.

دولت‌های اسلامی اهانت به مقدسات دینی را محکوم کنند

امام‌جمعه اهل‌سنت چاه‌بنارد بستک با اشاره به التزام محکومیت اهانت به قبر صحابی پیامبر(ص) توسط دولت‌های اسلامی گفت: دولت‌های اسلامی نیز باید همچون ملتشان اهانت به مقدسات اسلامی را محکوم کنند تا دیگر شاهد چنین حوادث دردناکی نباشیم.

سیدعبدالرحمن توانا امام‌جمعه اهل‌سنت چاه‌بنارد بستک در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اهانت وهابیت به آرامگاه صحابی پیامبراعظم(ص) گفت: بدون شک انگیزه وهابیت از این حرکت نابخردانه ایجاد تفرقه در بین مسلمانان است.

وی با اشاره به حرمت نبش قبر مسلمان گفت: تمام مذاهب اسلامی و غیر اسلامی نبش قبر را حرام می‌دانند.

امام‌جمعه اهل‌سنت چاه‌بنارد بستک با اشاره به اینکه باید جواب جهان اسلام به توهین وهابیت محکم و کوبنده باشد گفت: باید با راهپیمایی و گردهمایی‌های عمومی کاری کنیم که اولا جهانیان بدانند مسلمان واقعی، معقول و صلح‌طلب هستند و مانند وهابیت وحشی و خشن نیستند و در مرحله دوم بدانند که ما این فاجعه انسانی را نفی کرده و محکوم می‌کنیم.

وی با اشاره به التزام محکومیت اهانت به قبر صحابی پیامبر(ص) توسط دولت‌های اسلامی گفت: دولت‌های اسلامی نیز باید همچون ملتشان اهانت به مقدسات اسلامی را محکوم کنند تا دیگر شاهد چنین حوادث دردناکی نباشیم.

فعالیت‌های ضد بشری وهابیت هدفی جز نابودی اسلام ندارد

امام‌جمعه اهل‌سنت گزیر بندرلنگه با بیان اینکه وهابیت می‌خواهد اسلام را از درون و بیرون نابود کند گفت: فعالیت‌های ضد انسانی و فاجعه‌بار وهابیت در جهان اسلام موجب تفرقه و در بین جوامع غیراسلامی باعث دفع مردم از مسلمان شدن می‌شود.

سیدمحمد زارعی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به توهین‌ به قبر صحابی پیامبراکرم(ص) گفت: اهانت به قبر یک مسلمان تنها از افرادی نادان و جاهل بر می‌آید.

وی با اشاره به اینکه وهابیت فرقه‌ای ضداسلامی و صهیونیستی است گفت: این فرقه در حالی ادعای مسلمانی دارد که فعالیت‌های ضد انسانی و فاجعه‌بار آن در اسلام موجب تفرقه و در بین جوامع غیراسلامی باعث دفع مردم از مسلمان شدن می‌شود.

امام‌جمعه اهل‌سنت گزیر بندرلنگه وهابیت را گروهی وابسته به دشمنان اسلام دانست و افزود: هدف وهابیت از توهین‌کردن به مقدسات مذاهب اسلامی ایجاد تفرقه و دوری مسلمانان بوده و این همان چیزی است که اربابان صهیونیت وهابی‌ها از این گروه می‌خواهند.

وی با بیان اینکه درک درست از اسلام می‌تواند روشنی راه مسلمانان باشد گفت: اسلام هیچگاه به کسی اجازه نداده است که جسد بی‌جان مسلمانی را از خاک بیرون بیاورند و به آن توهین کنند.

زارعی با بیان اینکه قبر شخص مانند خانه وی است گفت: تعرض به قبر شخص مانند تجاوز به خانه وی است و انجام دادن نبش قبر غیر از موارد خاص مانند سیل و غیره اکیدا ممنوع و حرام است.

اعتراض به اهانت وهابیت تنها در راهپیمایی و چاپ بیانیه خلاصه نشود

امام‌جمعه اهل‌سنت بندرچارک گفت: اهانت به قبر جناب حجر بن عدی، حادثه بزرگی بود که نباید اعتراض و انزجار به این اتفاق در شرکت در چند راهپیمایی و چاپ چند بیانیه خلاصه شود بلکه علما و بزرگان دین با روشنگری مسلمانان و کوتاه نیامدن در مقابل جرم اهانت‌کنندگان می‌توانند ریشه توهین‌های دشمنان را بخشکانند.

شیخ مسعود راهبر در گفتگو با خبرنگار مهر، اهانت صورت گرفته به جناب حجر بن عدی، صحابی پیامبراکرم(ص) در سوریه را از جانب استکبار و دشمنان اسلام دانست و افزود: یقینا اینگونه اعمال خشن و ضدانسانی توسط کسانی انجام می‌شود که چشم دیدن وحدت شیعه و اهل‌سنت را ندارند.

وی حادثه اهانت به صحابی پیامبراکرم(ص) را تلخ و دردناک توصیف کرد و افزود: هیچ انسانی نمی‌تواند به خود اجازه دهد که جسد بی‌جان انسانی دیگر را به قصد توهین از خاک بیرون آورد مگر اینکه روح انسانیت در این اشخاص مرده باشد.

امام‌جمعه اهل‌سنت بندرچارک با اشاره به شخصیت و محبوبیت صحابی پیامبراکرم(ص) در میان مذاهب مختلف اسلامی گفت: جناب حجر بن عدی نزد شیعه و سنی انسانی بزرگوار و جلیل‌القدر بوده و همه مسلمانان متحدالقول اعتقاد دارند ایشان از بزرگان دینی و از یاران مخلص پیامبراعظم(ص) بوده است.

وی با محکومیت اهانت به قبر صحابی پیامبراکرم(ص) گفت: این حرکت قبیح از هر گروهی و به هر بهانه‌ای سر زده باشد محکوم است.

راهبر با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در خصوص این اتفاق تاسف‌بار گفت: اهانت به قبر جناب حجر بن عدی، حادثه بزرگی بود که اعتراض و انزجار به این اتفاق در شرکت در چند راهپیمایی و چاپ چند بیانیه خلاصه نمی‌شود.

وی اعتراض گسترده و همه‌گیر مسلمانان خصوص جامعه اهل‌سنت را خواستار شد و افزود: متاسفانه در سال‌های اخیر شاهد این بودیم که توهین‌ها به مقدسات و بزرگان دین اسلام شدت گرفته و اگر علما و شیعیان بخواهند سکوت کنند و کوتاه بیایند این عامال دردمنشانه شدیدتر هم می‌شود.

امام‌جمعه اهل‌سنت بندرچارک با بیان اینکه روشنگری مسلمان توسط علما و بزرگان دین و کوتاه نیامدن در مقابل جرم اهانت‌کنندگان تنها راه جلوگیری از توهین‌های بیشتر است گفت: دشمنان می‌خواهند جوامع اسلامی را بسنجند که آیا هنوز هم در مقابل مقدسات دینی‌شان تعصب دارند یا نه؟ اگر مسلمانان کوتاه بیایند آنها هم راه را برای توهین‌های بیشتر و جنگ نرم با اسلام هموارتر می‌بینند.

اهانت به صحابی پیامبر(ص)، پرده از چهره وهابیت برداشت

امام‌جمعه اهل‌سنت بوستانو بندرعباس گفت: اهانت‌کنندگان با حرکت غیرشرعی و غیر انسانی خود پرده را از چهره واقعی خود برداشتند و اکنون برای همه مسلمانان حق‌جو وابستگی وهابیت به اسرائیل روشن شده است.

شیخ صالح محمدی امام‌جمعه اهل‌سنت بوستانو بندرعباس در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به توهین اخیر گروه‌های وهابی به ساحت صحابی پیامبراکرم(ص) گفت: اختلاف افکنی اصلی‌ترین هدفی است که گروه‌های تکفیری در سوریه به دنبال آن هستند.

وی با بیان اینکه نبش قبر مسلمان نه تنها در مذهب شافعی بلکه در تمامی مذاهب اسلامی و ادیان الهی کاری نادرست و نهی شده است گفت: اهانت‌کنندگان با حرکت غیرشرعی و غیر انسانی خود پرده را از چهره واقعی خود برداشتند و اکنون برای همه مسلمانان حق‌جو وابستگی وهابیت به اسرائیل روشن شده است.

امام‌جمعه اهل‌سنت بوستانو بندرعباس ضمن محکومیت اهانت به صحابی پیامبراکرم(ص) گفت: مسلمانان در این برهه زمانی باید بیدار باشند و با تحکیم وحدت خود، برنامه‌های دشمن را نقشه برآب کنند.

کد خبر 2051099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha