۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۹:۲۹

امینی:

اهانت به صحابی پیامبر(ص) تعریف منطقی ندارد/ اهانت‌کنندگان از بیماری عقلی رنج می‌برند

اهانت به صحابی پیامبر(ص) تعریف منطقی ندارد/ اهانت‌کنندگان از بیماری عقلی رنج می‌برند

بندرعباس - خبرگزاری مهر: مدیر مدرسه دینی «سلطان العلماء» بندرلنگه گفت: اهانت به صحابی پیامبر(ص) تعریف منطقی ندارد.

محمدعلی امینی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به صحابی بزرگ پیغمبر اکرم(ص) و یار امیرمؤمنان علی(ع) با بیان اینکه هتک حرمت به اموات در هر درجه‌ای که باشد محکوم است تصریح کرد: نبش قبر مسلمان شرعا حرام است.

وی با بیان اینکه حرکت غیرانسانی که توسط سلفی‌های وهابی اتفاق افتاد جنبه عقلی ندارد، گفت: تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که جسارت و نبش قبر جناب «حُجر بن عَدی» به دلیل بیماری عقلی اهانت‌کنندگان است.

مدیر مدرسه دینی «سلطان العلماء» بندرلنگه ادامه داد: اهانت به صحابی پیامبر(ص) نه از لحاظ سیاسی و نه از لحاظ اعتقادی، تعریف منطقی ندارد.

وی با اشاره به بعد اختلاف‌افکنی این جنایت در سوریه گفت: وهابیت می‌خواهد آتش اختلافات را به جان مسلمانان بیاندازد و جنگ فرقه‌ای ایجاد کند.

امینی این اقدام زشت را نمونه بارز خوش خدمتی وهابیان خودفروخته به اربابانشان دانست و افزود: هرگونه مسئله‌ای که باعث تحریک احساسات مسلمانان و جریحه دار شدن احساساتشان شود محکوم است.

وی با اشاره به وظیفه مسلمان در مقابل اهانت به قبر صحابی پیامبراکرم(ص) گفت: علما و مسلمانان ضمن محکومیت این فاجعه، باید اهداف ضدبشری این افراد بیمار را برای مردم تبیین کنند و چهره واقعی آنها را به همه بشناسانند.

 

کد خبر 2047046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha