۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۵:۴۴

حجت الاسلام رجبی در گفتگو با مهر:

هتک حرمت توسط تروریست‌ها نشان دهنده خوی ضد اسلامی آنهاست

هتک حرمت توسط تروریست‌ها نشان دهنده خوی ضد اسلامی آنهاست

قم - خبرگزاری مهر: قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) هتک حرمت به قبر حجر بن عدی توسط تروریست‌ها را نشان دهنده خوی ضد اسلامی عاملان این جنایت عنوان کرد.

حجت الاسلام محمود رجبی در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: حجر بن عدی از یاران برجسته پیامبر(ص) و امیرالمومنین(ع) بوده است بنابرین همه مسلمانان باید به این هتک حرمت عکس العمل نشان دهند.

وی ادامه داد: هتک حرمت به حجر بن عدی صحابه بزرگ پیامبر(ص) همانند هتک حرمت به پیامبر اسلام(ص) است بنابرین وظیفه همه مسلمانان اعتراض به این عمل شنیع و درخواست مجازات عاملان این اقدام است.

هر فرد در هر موقعیتی باید اعتراض خود را به این هتک حرمت اعلام کند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه هر فرد در هر موقعیتی باید اعتراض خود را به این عمل زشت اعلام کند افزود: چه مجامع شیعی و چه مجامع اهل سنت باید این عمل زشت را محکوم کنند.

وی ادامه داد: اگر جلوی این حرکت گرفته نشود تفکر وهابی‌گری که مخالف با شعائر دینی است روز بروز گسترده‌تر می‌شود.

مسلمانان در برابر چنین اعمال قبیحی سکوت نمی کنند

حجت الاسلام رجبی تصریح کرد: رسانه‌های ملی و بین المللی وظیفه دارند این اقدام زشت هتک حرمت به حجر بن عدی و اعتراض مسلمانان به این اقدام را منعکس کنند تا سراسر جهان دریابند که مسلمانان در برابر چنین اعمال قبیحی سکوت نمی‌کنند.

وی با اشاره به اینکه این تروریست‌های سوری مزدور نظام استکبار و صهیونیست‌ها هستند، افزود: افرادی که به هتک حرمت این صحابه بزرگ پیامبر(ص) اقدام کرده‌اند بدون شک با این اقدام مخالفت خود را با اسلام و شعائر اسلامی نشان داده‌اند.

قائم مقام موسسه امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه این اقدام تروریست های سوری نشان دهنده خوی ضد اسلامی آنها است، افزود: برای آنها تفاوتی میان مرقد صحابه پیامبر(ص) و مرقد پیامبر(ص) وجود ندارد و اگر بتوانند مرقد پیامبر(ص) را نیز تخریب می کنند.

 وی بیان کرد: پس از پیروزی ارتش سوریه دشمنان برای اینکه شکست خود را در مجامع بین المللی تحت الشعاع امور دیگر قرار دهند دست به چنین جنایتی زدند تا توجه مردم به مسائل دیگر جلب شود و همچنین روحیه سربازانشان نیز تقویت شود.

حجت الاسلام رجبی ادامه داد: همچنین کینه ای که از صحابه پیامبر(ص) دارند موجب شد که به چنین اقدام زشت و شنیعی دست زنند.

وی اضافه کرد: تفکر تروریست های سوری تفکری غیر اسلامی است و آنها با اسلام ناب محمدی دشمنی دیرینه دارند.

 

کد خبر 2046829

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha