بندرعباس - خبرگزاری مهر: امام جمعه اهل سنت بندرعباس گفت: حمایت از محور مقاومت و گروه های جهادی که علیه اسرائیل می جنگیدند مثل حزب الله، حماس و جهاد اسلامی وظیفه همگانی است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید عبدالباعث قتالی امام جمعه اهل سنت بندرعباس عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران توهین به قبر«حجر بن عدی» صحابی پیامبر(ص) و یکی از یاران حضرت علی(ع) را محکوم کرد.

وی عنوان کرد:حمله اسرائیل به خاک سوریه امری محکوم است و دولت‌های مسلمان نباید به گونه ای حرکت کنند که خط مقاومت تضعیف شود و اسرائیل جرأت گستاخی پیدا کند، زیرا حمایت از محور مقاومت و گروه های جهادی که علیه اسرائیل می جنگیدند مثل حزب الله، حماس و جهاد اسلامی وظیفه همگانی است.

وی با بیان اینکه توهین به مقبره بزرگان امری محکوم است گفت:این عمل قبیح از جانب هر گروه و تحت هر نام و توجیهی صورت گرفته باشد مورد اعتراض علماء جهان اسلام است.

قتالی گفت: ما می‌خواهیم در وحدت زندگی کنیم، نه در تفرقه پس باید به مقدسات یکدیگر احترام بگذاریم و از هر گونه اقدام تحریک آمیز جلوگیری کنیم.

وی ادامه داد: همه صحابه پیامبر(ص) نزد اهل سنت عزیز و محترم هستند و اهل سنت احترام به این صحابه را واجب می داند با توجه به این مسئله، نمی‌توان پذیرفت که عده‌ای به بهانه دشمنی با گروهی دیگر به این صحابه توهین کنند و قبر یکی از این صحابه را نبش نمایند، فقط به این دلیل که این صحابه طرفدار حضرت علی(ع) بوده است.

امام جمعه اهل سنت بندرعباس گفت: باید آگاه بود و در دام افراط گری و اختلاف نیفتاد، زیرا افراط گری یکی از دامهای دشمنان است.

قتالی گفت: حمله اسرائیل به خاک سوریه امری محکوم است و دولت‌های مسلمان نباید به گونه ای حرکت کنند که خط مقاومت تضعیف شود و اسرائیل جرأت گستاخی پیدا کند، زیرا حمایت از محور مقاومت و گروه های جهادی که علیه اسرائیل می جنگیدند مثل حزب الله، حماس و جهاد اسلامی وظیفه همگانی است.

امام جمعه اهل سنت بندرعباس گفت: خون حتی یک مسلمان برای ما محترم است و در این راه بین شیعه و سنی فرقی وجود ندارد. ما معتقدیم که گفتگو و مذاکره از نزاع و جنگ بهتر است، لذا ریخته شدن خون انسانهای بیگناه در هر قالبی محکوم می کنیم و از مسلمانان می خواهیم با وحدت و برادری مانع از توطئه دشمنان علیه خود شوند.