یک فرمانده نظامی مصر از حضور نیروهای ارتش این کشور در صحرای سینا تا بازداشت کامل ربایندگان سربازان مصری و برچیدن کانونهای جنایت در این منطقه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه القدس العربی، یک فرمانده نظامی مصر شب گذشته گفت: نیروهای مسلح تا بازداشت ربایندگان سربازان و پاکسازی کانونهای جنایت در صحرای سینا باقی خواهند ماند.

سرلشکر "احمد وصفی" یکی از فرماندهان ارتش مصر در جریان دیدار با شیوخ قبایل سینا در شهر العریش نیز اظهار داشت: نیروهای مسلح تا بازداشت ربایندگان سربازان مصری و بازگرداندن امنیت و ثبات به سینا، در این منطقه حضور خواهند داشت.

وی ضن قدردانی از نیروهای مسلح و مردم سینا در حمایت از ارتش مصر، از آنها خواست که در حفظ امنیت و حمایت از ثبات این منطقه با دستگاههای دولتی همکاری کنند.

این فرمانده ارتش افزود: آزادسازی سربازان ربوده شده با همکاری شیوخ قبایل و ساکنان سینا با نیروهای مسلح و پلیس صورت گرفت.

خاطرنشان می شود هفت سرباز مصری ربوده شده در صحرای سینا روز چهارشنبه اول خرداد آزاد شدند. روز پنجشنبه (26 اردیبهشت) سه نیروی پلیس و چهار سرباز مصری در شمال صحرای سینا در شرق عریش سوار مینی بوس بودند که ربوده شدند.

سربازان مصری ربوده شده در یک نوار ویدئویی که در یوتیوب پخش شد از محمد مرسی خواسته بودند مطالبات ربایندگان را محقق کند. آزادی زندانیان سیاسی صحرای سینا به ویژه "شیخ حماده ابو شیته" از جمله خواسته های گروگانگیرها به شمار می رفت.