محمد مرسی:

افراد مسلح در صحرای سینا سلاح های خود را تحویل دهند

افراد مسلح در صحرای سینا سلاح های خود را تحویل دهند

رئیس جمهوری مصر در مراسم استقبال از سربازان مصری ربوده شده در قاهره از افراد مسلح در صحرای سینا خواست که سلاح های خود را تحویل دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، محمد مرسی رئیس جمهوری مصر امروز در جریان استقبال از سربازان مصری ربوده شده در قاهره در یک کنفرانس خبری اظهار داشت: همه در روند آزادی سربازان ربوده شده نقش داشتند و با یکدیگر همکاری کردند.

وی از فرماندهان ارتش و وزارت کشور مصر قدردانی و تصریح کرد: ما نسبت به تحقق خواسته های اهالی صحرای سینا و حفظ حقوق آنها پافشاری می کنیم. کرامت دولت و نهادهای آن محفوظ است و آنچه رخ داد نمونه بارز همکاری تمام دستگاه ها برای تحقق منافع ملی مصر است.

رئیس جمهوری مصر با بیان این مطلب افزود: نیروهای مسلح ما با همکاری وزارت کشور به ماموریت خود در قبال حفظ میهن و مرزها ادامه می دهند. وی در ادامه از گروه های مخالف مصری خواست که در راستای منافع میهن با یکدیگر متحد باشند.

محمد مرسی همچنین از افراد مسلح در صحرای سینا خواست که سلاح های خود را تحویل دهند. وی گفت: سلاح باید تنها در اختیار نیروهای مسلح و وزارت کشور و در پایگاه های کاری باشد. قانون از همه فراتر و میهن نیز از همه بالاتر است.

خاطرنشان می شود 7 سرباز مصری ربوده شده در صحرای سینا امروز آزاد شدند.  روز پنجشنبه سه نیروی پلیس و چهار سرباز مصری در شمال صحرای سینا در شرق عریش سوار مینی بوس بودند که ربوده شدند. سربازان مصری ربوده شده در یک نوار ویدئویی که در یوتیوب پخش شد از محمد مرسی خواسته بودند مطالبات ربایندگان را محقق کند.

آزادی زندانیان سیاسی صحرای سینا به ویژه "شیخ حماده ابو شیته" از جمله خواسته های گروگانگیرها به شمار می رفت.

 

 

کد خبر 2060810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha