تحولات مصر/

مخالفت حزب "آزادی و عدالت" با حق رای به نظامیان/بازداشت ربایندگان سربازان در سینا

مخالفت حزب "آزادی و عدالت" با حق رای به نظامیان/بازداشت ربایندگان سربازان در سینا

مخالفت شاخه سیاسی اخوان المسلمین مصر با حق رای به نظامیان و بازداشت ربایندگان سربازان مصری در صحرای سینا از تازه ترین اخبار این کشور به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری العهد لبنان، "صبحی صالح" یکی از رهبران حزب آزادی و عدالت شاخه سیاسی اخوان المسلمین مصر مخالفت خود را با تصمیم دادگاه عالی قانون اساسی مصر مبنی بر اینکه افسران ارتش و پلیس می توانند در انتخابات شرکت کنند اعلام کرد.

وی با بیان این مطلب افزود: این گام با موضوع با اهمیتی همچون ضرورت جدایی نهادهای دولتی و ملی از سیاست تناقض دارد. میان چشم پوشی و محرومیت تفاوت وجود دارد و قانون اساسی افسران و سربازان ارتش و پلیس را از حق خود در شرکت در انتخابات محروم نکرده است.

از سوی دیگر روزنامه الوسط چاپ مصر اعلام کرد که نیروهای مسلح مصر ربایندگان سربازان مصری در صحرای سینا را بازداشت کردند. سرلشکر "احمد وصفی" یکی از فرماندهان ارتش مصر اخیرا در جریان دیدار با شیوخ قبایل سینا در شهر العریش گفته بود: نیروهای مسلح تا بازداشت ربایندگان سربازان مصری و بازگرداندن امنیت و ثبات به سینا، در این منطقه حضور خواهند داشت.

خاطرنشان می شود هفت سرباز مصری ربوده شده در صحرای سینا روز چهارشنبه اول خرداد آزاد شدند. روز پنجشنبه (26 اردیبهشت) سه نیروی پلیس و چهار سرباز مصری در شمال صحرای سینا در شرق عریش سوار مینی بوس بودند که ربوده شدند.

سربازان مصری ربوده شده در یک نوار ویدئویی که در یوتیوب پخش شد از محمد مرسی خواسته بودند مطالبات ربایندگان را محقق کند. آزادی زندانیان سیاسی صحرای سینا به ویژه "شیخ حماده ابو شیته" از جمله خواسته های گروگانگیرها به شمار می رفت.

کد خبر 2064149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha